Eksamenstid & små noter af dansk sommer.

En weekend fuld af liv er veloverstået og de skriftlige eksaminer har meldt deres ankomst. Ugen har derudover stået på Erasmus konference i Stockholm om Internationale skolesamarbejde og ledelse. Vi har gennem ugen været heldige med vejret og mange aftenklubber er flyttet ud i det gode danske vejr, rulleskøjter, rulleski, bål eller spil.

Veloverstået familieweekend

I weekenden var skolen fyldt med vores elever og deres familier. De fik mulighed for at opleve efterskolelivet og prøve 3. periodes profilfags workshops! Der blev bl.a. sejlet i kano, hygget om bål, vandret, lavet samarbejdsøvelser og hygget en helt masse.

Skriftlige eksaminer begyndt

Nu er eksamensperioden for alvor igang og de skriftlige eksaminer har været igang siden tirsdag. Eleverne er gode til at hjælpe hinanden og hygge sig, selvom de er lidt spændte og nervøse!

Blå bog aktiviteter

Der er ikke lang tid tilbage af skoleåret og vi er derfor gået ind i fasen, hvor alle minderne begynder at blive nedskrevet, så vi kan nyde dem, når tiden på Ranum Efterskole College er forbi. I kontaktgrupperne sætter eleverne sig sammen og nedskriver førstehåndsindtryk, kendetegn og kælenavne om hinanden.

Skønt vejr og fuld fart på aftenaktiviteter

Vejret har vist sig fra sin bedste side i løbet af ugen og mange aftenklubber er flyttet ud i det gode vejr, nydt på rulleskøjter og rulleski, fiskeri, sejlads, bål eller spil. Dejlig måde at nyde efterskolelivet på.

Med venlig hilsen og god weekend.

Amalie & Rasmus