Skolernes motionsdag, koncert & God efterårsferie

Billede fra Adventureholdets rejse til Sverige.

Alle er vendt godt hjem fra rejserne

Alle rejsende er nu kommet godt hjem og har fået bearbejdet de mange indtryk. Billeder & historier er delt eleverne imellem, nye venskaber blomstre og man kan måske mærke, at man vokser lidt som person. Det er samtidig afslutning på 1. periode men også start på noget nyt, nemlig kulturfagene. Her skal vi udvide grænserne for hvor vi rejser hen. Før var det Europa, nu bliver det hele verdens kulturer, som læringsplads.

Koncert med kollektivet

I onsdags var vi vidne til et lokalt band, som sang igennem med en helt speciel energi, styrke og seriøsitet. Det var byens kollektiv, som er et bosted for udviklingshæmmede. Vores elever udviste stor ros i form af adskillige klapsalver og positive råb.

Skolernes motionsdag

I dag, fredag var hele skolen ude og løbe enten 5 eller 12,5 km løb for at støtte op om den årlige motionstradition. Og der var stor tilslutning og energi samt seriøsitet til arrangementet. Både fra elever men også lærer.

Skolernes Motionsdag er en fælles tradition – ikke kun for den enkelte klasse eller skole, men for stort set alle skoler i Danmark. Det hele startede på nogle få skoler på Fyn for 35 år siden. Dagen er en oplagt mulighed for at sætte fokus på, at de positive fælles idrætsoplevelser er vigtige for både elevernes sundhed og trivsel – og at det er sunde oplevelser, der trækker.

Venskabsbesøg i Kina

En lille delegation fra Ranum Efterskole har været på venskabsbesøg ved AFS hovedkontor i Kina, i forbindelse med en messe for internationale skoler.

Velkommen til nye AFS elever

Samtidig har vi kunnet sige velkommen til et hold AFS-elever fra Thailand og Malaysia. De skal se og opleve Ranum Efterskole College på lige fod som vores andre elever. De vil komme til at opleve den danske kultur, den danske måde at få undervisning på og se en helt anden verden end det de er vandt til. Vi håber de får en spændende tid hos os.

Velkommen til praktikanterne Mia & Mie

Hjælp med at byde velkommen til Mia og Mie, 2 lærerstuderende på 4. år fra VIA læreruddannelsen i Århus, som skal være i praktik hos os i ugerne 41 til 48.

De skal prøve kræfter med dansk, idræt, kristendom, religion, historie og billedkunst. (Det er dem til venstre).

Rigtig god weekend & EFTERÅRSFERIE!

Olav Storm Johannsen
Forstander