Forældreweekend, Nye Elevers dag og Videodag.

Billede fra videodagen.

Vi har haft forrygende travlt i denne uge. Weekenden bød på både Familiedag og Nye Elevers dag, og mandag havde vi Generalforsamling i Skolekredsen. Eleverne har ugen igennem forberedt deres forskellige oplæg til de mundtlige prøver, og lærerne har haft travlt med at organisere oplæg, spørgsmål og forberede deres censoropgaver. Torsdag brød vi alle rutiner op og deltog i en fantastisk Video- og fotodag, hvor der både var droner i luften og 2 kamerahold på jorden. Eleverne fortalte om deres efterskoleår og viste både den faglige undervisning og profilfagene frem. En større gruppe elever har brugt deres fritid til at forberede et karnevalsoptog i Aalborg. Eleverne, som deltager i karnevallet er udskrevet af efterskolen i weekenden og dermed under forældrenes ansvar, men dyrker deres efterskolefællesskab fuldt ud.

Familieweekenden

Godt 250 forældre og søskende fandt vej til årets anden Familiedag. Vi startede fredag aften med Tour de Ranum og Bingo, samt forældrecafe. Og lørdag fortsatte vi med morgenmotion i skolegården, evalueringsworkshop af skoleåret, samt præsentationer af elevernes 3. profilfagsrejser. Dagen sluttede med masser af smagsprøver på profilfag og det der var gang i både de kreative værksteder, wakeboard, kanoer og kajakker, samt sejlads på Rønbjerg havn. Konditori sørgede for flotte kager til afslutningskaffen og heldigvis var vejret med os næsten hele dagen.

Nye elevers dag

Vi takker alle forældre, kommende og nuværende Ranum Efterskoleelever for en skøn dag! Der blev spist mere end 1600 pølser, 1200 sliders (mini burgere), 5 meter kringle og drukket ca. 190 liter kaffe. Der er stadig få ledige pladser til skoleåret 16-17, så kender I nogen, der har interesse i et magisk efterskoleår, så send beskeden videre. Se alle billederne fra Nye elevers dag her og gense præsentationerne både på dansk og engelsk.

Videodag m. alt i udstyr & aktiviteter

Rullehockey, Stærkmands ting, Street performance, Biograf, Design, Musik, Mandarin, Matematik, Fysik ‘Aktiv’, Dans, Klatring, Hardball, Water performance, Adventure, Sejl, Dykning, Ridning, Cheerleading og Strand hygge var blandt de mere end 20 forskellige aktiviteter vi havde på programmet til filmdagen, som blev foreviget igennem droner, tv-produktion, egne filmoptagelser, håndholdt steadycam, gopro osv. Så mon ikke der bliver mulighed for, at få vist noget ekstra spændende frem i nærmeste fremtid – Hold øje med vores youtube-kanal!

Fodboldkamp mellem Ranum og Himmerlands Ungdomsskole

Der blev spillet fodboldkamp mellem vores egne fodboldhold (Pigehold samt drenge) mod Himmerlands Ungdomsskole. Her kan vi fortælle, at fodbold ikke blot er til de tossede men er med til at skabe bro på tværs af fællesskaber og interesser, som måske ikke ved første øjekast skulle blive til noget.

Outdoorweekend

Sommerskole

Er du 14-17 år gammel og har du ferie i uge 27,28,29,30 i år? Så kom til Ranum og deltag i vores Internationale Sommerskole, oplev et fantastisk fælleskab med unge fra hele verden.

Læs den mobilvenlige brochure her https://goo.gl/omrHC2 eller læs mere på sommerskole

Den kommende uge

I næste uge er der fuld gang i de mundtlige prøver og ind i mellem er der en lang række tilbud om aktiviteter og hjælp til forberedelse af prøverne.

Onsdag løber årets 3 PVA konkurence af staben – den sidste officielle foto, video og artikel konkurrence for årets elever. Se billeder og videoer herunder.

Se de 17 videoer som er sendt ind til konkurrencen.

Se alle de indsendte billeder fra P3 rejserne.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!