Påskeæg, sur surstrømming og vinterbadning

Den korte påske uge startede med en hyggelig weekend, hvor der bl.a. var udflugt til Bulbjerg og Klim strand, hvor eleverne oplevede fiskebådene på stranden og Vesterhavet.

Mandag holdt vi svensk temadag

..og naturligvis stod den på surstrømning, krebs, svensk pølseret, samt kødboller og kartoffelmos om aftenen. Mad skal bevæge sanserne, men måske er surstrømning lidt i overkanten, ihvertfald flygtede en del elever efter at have overværet åbningen på torvet, og oplevet duften. En del seje elever udfordrede lugte- og synssansen og smagte på de fermaterede sild og gav udtryk for, at det ikke var så slemt som ventet.

Tirsdag aften serverede køkkenteamet lammekølle med tilbehør efter alle traditioner. Det smagte rigtigt godt og selvom mange ikke er vandt til at spise lam, så blev der stortset spist op. Kærhuset holdt sleep-over om aftenen, hvor eleverne sov hos hinanden på tværs af værelserne, det blev rigtigt hyggeligt og en succes vi godt kan gentage.

Onsdag formiddag var idrætsholdet ude at prøve vinterbadning i Løgstør Bredning.

Resten af onsdagen stod i påskens tegn, til formiddagssamlingen blev gækkebrevene til forstanderen annonceret, og da han ikke kunne gætte nogen af afsenderne, så kostede det påskeæg.
Midt i samlingen blev lyset slukket og en projektør faldt på scenen hvor Jonas B.J. friede til Siv Marie H. og dermed blev årets brudepar til den store bryllupsweekend efter Påsken afsløret.

Efter frokost og rengøring samledes alle i festsalen, hvor REC påskeharen kickstartede den store påskeægs jagt. Det er en stor ære at være påskehare på Ranum, og denne gang tilfaldt den Matt D., som til gengæld klarede at lægge mere end 2000 påskeæg ud til jagten.

Fortsat rigtig god påskeferie til alle!

Skolen åbner igen på mandag den 28. marts. kl. 18.

Ledige stillinger: International Maths og Science

Vi søger lærere som kan undervise i International Maths og Science Studies på Cambridge IGCSE på den internationale linje. Hvis du også kan undervise i et af vores mere end 50 valgfag, profilfag og kulturfag, så vil det være helt fantastisk.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!