Aftrykfestival, porrer og kontaktgruppebilleder

Denne uge har budt på mange forskellige aktiviteter. Der er selvfølgelig stadig en del fokus på eksamener og prøver – især også nu hvor de mundtlige prøver er lige om hjørnet. Haverne har fået en masse opmærksomhed fra kontaktgrupperne, som nyder at have fingrene i jorden. Tirsdag var hele skolen afsted til AFTRYK Festival i Bælum med 1400 andre unge fra efterskoler landet over – det var en kæmpe fest! Torsdag var der fotografering til årets mindebillede og Blåbog.

AFTRYK 2015 i billeder.

AFTRYK er en musikfestival for efterskoler i hele landet, afholdt af Østhimmerlands Ungdomsskole i Bælum. 15 efterskole deltog med et eller flere bands, og vores eget musikhold optrådte foran 1400 andre unge. Hele skolen deltog ved festivallen for at høre noget godt musik og støtte op omkring et fedt arrangement. Det blev en sen aften som sluttede af med en mini-koncert med det højt aktuelle band Ulige Numre.

Se og/eller gense billederne fra Aftryk Festival 2015. Glade tilskuere og Ranum Efterskole Colleges kanon dygtige musikhold på scenen. Musiklærerne er stolte!

Haver til maver: Vi planter radiser , gulerødder og græskar.

Kt gruppe 40 i haven…. Der er sået og plantet både radiser , gulerødder og græskar. Og der går rygter om, at vores dygtige køkkenknejt Kaasing netop er færdig med, at plante 800 porrer. Så der skulle være nok til alle hvis rygtet taler sandt.

Mindebøger

I torsdags dekorerede eleverne deres mindebøger.

Kontaktgruppebilleder

I torsdags blev der ligeledes taget kontaktgruppebilleder til blåbog og man kan roligt sige, at de er kreative foran kameraet.

KGr_17_DSC_8083

Nyt stillingsopslag: Vi søger lærer til International Maths og Business Studies

Ranum Efterskole College søger en lærer som kan undervise i International Maths og Business Studies på Cambridge IGCSE og AS Level på den internationale linje.

Afslutning & God weekend

Den kommende uge byder på mundtlige prøver og så er det sidste chance for drengene at invitere pigerne til Gallafesten. Fra den 1. juni er det pigernes tur til at invitere.
Vi får en lang weekend, hvor flere af vores elever vil deltage i det årlige karneval i Aalborg. Det er en festlig begivenhed med masser af farver og ballade, og det foregår uden for efterskolens regler og rammer, under hjemmets ansvar 🙂 Nyd det og pas godt på hinanden i mængden!
Vi mødes igen mandag aften efter kl. 18.00.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend og god Pinse.