Nyhedsbrev 21.03.14

Endnu en dejlig uge på Ranum Efterskole er gået med skole, profilfag og valgfag.  Eleverne på college har været til de første mundtlige Cambridge eksaminer, og musikholdet har underholdt med koncert og Gospelkor. De udendørs aktiviteter fylder mere og mere og det giver en god energi på skolen.

Vi er nu startet istandsættelsen af Ranumhus, så vi kan gøre plads til de nye elever til skoleåret 14/15. Først skal der rives en del vægge ned og nu er vi ved at lave ekstra badeværelser til gæster og personale. Vi glæder os rigtig meget, og er sikker på at resultatet bliver rigtig godt.

Midt på ugen gav musikholdet en flot optræden til fællessamlingen. Nummeret var noget eleverne startede på at øve til åbent hus weekenden, og resultatet blev rigtig godt. Det er dejligt når hele skolen får lov at få en smagsprøve på, hvad de forskellige hold beskæftiger sig med.

I visuelt design arbejdes der lige nu med acryl og japansk papir, og det er nogle rigtig flotte ting de får produceret.

Skolen er så småt begyndt at summe af rejsefeber igen, da nogle af profilgagsholdene har været i gang med at bestille ESTA til deres rejser til USA.

Til august kan vi byde velkommen til en ny lærer på Ranum Efterskole College, Matthew Danaher. Matt vil stå for undervisningen i blandt andet globale perspektiver, historie og engelsk.  Matt er fra England, og vi glæder os til at byde ham velkommen til skolen.

I weekenden var performance holdet i Løgstør til den lokale opvisning og optræde med deres flotte show fra Marokko turen. Har du lyst at opleve showet gæster holdet Hobro Idrætscenter den 29. marts kl. 11.35, samt Nørresundby i Solsidehallen den. 30 marts kl. 16.25.

Mange hilsner & rigtig god weekend.

Olav Storm

Forstander