Nyhedsbrev 7.2.14

Så er vi tilbage igen på skolen, fyldt med fornyet energi efter vores helt fantastiske rejser. Igen slap vi for alvorlige uheld
og det skyldes først og fremmest gode forberedelser og dygtige medarbejdere, samt guider.
Hele skolen er fyldt med eventyrhistorier, og eleverne har travlt med at udveksle fortællinger og flotte billeder fra rejserne.

Jetlaget er nu ved at have lagt sig og vi er igang med nye spændende uger på skolen.

I sidste uge fejrede vi kinesisk nytår på skolen, så selvfølgelig skulle der spises med pinde, spilles kinesiske spil og
selvfølgelig var Ning Xü med til at skabe en stor kulturoplevelse.

I denne uge har vi sagt farvel til de 20 elever fra Malaysia, som har boet på skolen i en lille måneds tid, og givet eleverne stor
mulighed for at lære mere om deres kultur. Derudover deltog de på rejsen til Italien. Vi nyder at byde velkommen til andre kulturer på Ranum Efterskole, og give eleverne de bedste muligheder for, at udvide deres netværk yderligere.

I blandt de spændende rejsemål, var vi som altid på besøg på vores venskabsskole i Nepal.

Nepal 3 holdet blev i ugens løb interviewet af DR P4, programmet sendes på mandag.

På skolen har vi lige nu meget fokus på vejledningssamtaler, med henblik på, hvilken uddannelse eleverne skal vælge til
næste år.

På en ellers grå tirsdag morgen spredte glade elever god karma rundt på skolen, ved at dele lækre chokoladeboller rundt.

Ugen har derudover blandt andet budt på en teaterforestilling af Opgang 2, kaldet ” Uro”. Forestillingen indfangede oplevelser, tanker, sejre og nederlag fra mødet mellem unge og voksne. Ugen bød derudover på koncert med Keep Camping.

I den kommende uge er der hjemme besøg hos elevernes kontaktlærere torsdag eftermiddag og fredag kan eleverne drage hjem på en velfortjent vinterferie.

På tirsdag bliver det afsløret, hvem vinderen af vores store fotokonkurrence bliver.Vinderen kan forsøde hverdagen med et Go-Pro2+ kamera, men derudover er der også præmier i hver af de enkelte kategorier. Du kan følge de flotte billeder på vores nye instagram profil – ranumefterskole, og give din vurdering af, hvem du mener den heldige vinder skal være.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Maria Jakobsen

Kommunikationsmedarbejder

Summary in english

We have all returned to school after our amazing travels.
The school is buzzing with remarkable stories, and the students are sharing their experiences with each other.
The jetlag is almost over, and we are facing new exciting weeks at the school.

Last week we celebrated the Chinese New Year and succeeded in creating yet another great culture experience for the students.
In this week we said goodbye to 20 students from Malaysia, who has been living at the school for the last month.
We enjoy welcoming new cultures to our school, giving the students the best foundation for expanding their network.
Among our interesting travel destinations, we visited our friendship school in Nepal, and a couple of our students made an amazing video, which gives an idea of the school and the country.

In the following week the students have home visits at their contact teachers, and Friday all the students can go home and enjoy a deserved winter holiday.