Kanon intro-uger!

Kære læser!
Introugerne er nu slut og eleverne er draget hjem på en velfortjent forlænget weekend. Den sidste uge har været fokuseret på det boglige og alle er nu placeret på hold i den niveaudelte undervisning. I profilfagene er vi også ude over præsentationerne og det er blevet alvor. Sejlerne fik en rigig flot start på ugen med super vejr og surferne har luftet de nye sejl og boards.

Weekend med fuld tryk på! Eleverne er blevet kørt rimeligt hårdt også i weekenden. Fredag aften holdt vi Introfest med temaet farver og det blev en super flot aften! Selvom eleverne var trætte efter festen, så var der program både lørdag og søndag. Lørdag var alle kontaktgrupperne igang med den store REOlympiade, og søndag var der ud over svømmeprøver et hyggeligt lagkageløb.

På fællessamlingerne
har vi sat fokus på begrebet Frihed, den fri skole og elevernes mulighed for at være med til at forme skoleåret på Ranum Efterskole. Og de er allerede kommet mange rigtig fine ideer til bl.a. de kommende profilag i 2. periode. Vi fik også valgt elevfestudvalg og elevråd, og der er allerede møde i det frivillige forældreråd på søndag kl. 19 i kantinen.

Pædagogisk har vi haft enfantastisk opstart, med meget få udfordringer og et rigtigt godt og stærkt fællesskab på tværs af alder, huse og profilfag osv. Vi mærker naturligvis hjemveen en gang i mellem, men kun få er blevet ramt så hårdt, at det var ubærligt. Eleverne er generelt rigtig gode til at hjælpe hinanden og vise hensyn, samt tage hinanden med. Vores italienske gæsteelever er i denne weekend på besøg ved deres boddies og de glædede sig vildt meget.

Introugen sluttede med at alle kontaktgrupper samledes til en afrunding på plænen og her fik de udleveret deres mobiler efter 9 dage. DRP4 kom forbi og lavede et indslag, se det her. Der blev delt numre og dannet et nyt stærkt fællesskab om aldrig før!

I den kommende uge er der fokus på de boglige timer, profilfag og rigtig mange glæder sig til aktivitetsfagene, som er blevet et hit. Tirsdag aften er der koncert på Imaginationloftet med Dance with Dirt.

På søndag ml. 18.-21.30 vender eleverne retur igen og så tager vi fat på den første “normale” Ranum uge. Vi glæder os!

Med venlig hilsen og rigtig god weekend til alle!

Olav Storm
forstander