Nyhedsbrev 24. januar

Kære alle, der har fulgt medi de to sidste ugers forrygende rejseeventyr til Indien, Nepal, Ghana, USA og Norden. Alle er tilbage i god behold og vi har igen været forskånet for rigtigt alvorlige uheld og skader!

I går aftes returnede det sidste Nepal3 hold efter en problemfri hjemrejse til RE. Eleverne fra Nepal2 og Nepal3 er temmeligt trætte og ramt af jetlack i de næste par dage, men holder sig i gang og allerede i eftermiddag samles alle profilfagshold til opsamling og forberedelse af rejsepræsentationer.

På de enkelte rejseholdssider ligger, der rigtig mange fortællinger fra rejserne, og selvom det for flere hold var meget vanskeligt at sende billeder undervejs. I de kommende dage og uger vil der blive produceret en masse historier under fra alle rejseholdene og bl.a. den 17. februar vil der være mulighed for at komme til rejsefremlæggelse for forældre og andre interesserede. Vi er opmærksomme på at flere forældre måske er på ferie i uge 7, og derfor arbejder vi også på en anden dato for afrunding af 2. profilfagsperiode.

I denne uge er der først og fremmest fokus på de boglige fag og på at få afrundet profilfagene, samtidig arbejdes der målrettet mod at forberede eleverne til OSO og projektopgaveskrivning i uge 6.
I aften er der Kærhusaften med hygge for Seminariehuset.
I weekenden den 4. februar kommer der godt 240 elever med deres familier til Nye Elevers interview ifht. deres kommende skoleår 12-13. Det vil være rigtigt dejligt om mange elever har mulighed for at blive lørdag på skolen og fortælle om deres profilfagsrejser, hverdag på skolen og fagene.

Jeg følger op med et kort nyhedsbrev på fredag, som sædvanlig. Men nu er I alle orienterede om at vi alle er retur og at det er gået helt fantastisk både ifht. oplevelser, indhold og ikke mindst sikkerheden på rejserne.

Rigtig god uge til jer alle!

Olav Storm
forstander