Nyhedsbrev 22. december 2011

Kære Læser!
Juleferien er begyndt og der er meget stille på hele efterskolen indtil den 4. januar kl. 16.00, hvor eleverne igen møder.
Julen er glædens tid og glæde smitter helt vildt blandt 250 teenagere og 51 ansatte. Med glæden følger smil og latter, dans og glæden forstærkes af god mad og søde sager, og ikke mindst når julemanden Santa Ib trukket af sine to renstyrer Rudolfine og Rudolfo 🙂

Livstræet fik en krammer i skolegården, mens der blev sunget “Nu det jul igen”.. og igen og igen, for der er godt nok langt rundt på Ranum Efterskole.

Tilbage i festsalen kaldte vi RE Nissen frem på i alt 17 sprog inkl. jysk, Køvenhavnsk og aller øernes dialekter..

Ugen har ud over boglig undervisning, og opsamling på profilfagene, budt Tøsetur til Ålborg med shoppetur og hygge, samt spisning i IKEA.

Mandedag med vinterbadning, bjerge af kød, og bålaften, samt hardball og vikinge sværdkampe.

Tirsdag gjorde vi julerent og om aftenen kåredes årets bedst juleudsmykkede værelser. Der var tæt kamp til stregen, og overalt var der tæt lyskæder, hængt hjerter i loftet, tegnet snefnug på ruderne og stillet julegodter frem til de søde lærere. Et par steder havde der sneget sig juletræer ind, og på nogle værelser var der nisser og nissepiger med søde julesange.

Nu er julestemningen spredt ud til 250 hjem i det ganske kongerige, vi sendte et julekort med alle eleverne hjem og håber, at det er nået frem.

Med et stort ønske om at alle får en rigtig glædelig jul og et godt nytår!

Olav Storm
forstander

Santa Ib og hjælpenissen T.Sloth, deler julegodteposer ud til alle de søde Ranum Efterskole elever efter at være kaldt frem på 17 forskellige sprog og dialekter!