Ranum Højskole

Ranum Højskole tilbyder højskolekursus i samarbejde med Oceans of Hope Højskole

Oceans of Hope kurset er for ALLE over 18 år, der kan sove i en ”køjeseng” og tør sejle ud i verden, vil lære at sætte handling bag ord og vil være med til at tage ansvar for hinanden, sig selv og vores smukke blå og grønne planet.

OceansOfHope_Anne_2089893549381586646_n

“Oceans of Hope Højskole handler om, at alle ønsker at være en del
at et stærkt fælleskab, hvor vi tager ansvar for hinanden, os selv og
vores smukke blå og grønne planet.”
Mikkel Anthonisen / Stifter af Oceans of Hope

Målet for kurset er være med til at planlægge og udføre en længere sørejse med sejlskibet Oceans of Hope. Vi arbejder målrettet med verdensmålene,
især nr. 14 og 15, bl.a. i projektet Coral Restauration. Vi arbejder projektorienteret fra ide til virkelighed og for at gøre drømme til virkelighed.
Kurset forbereder dig til at være gast på et langtursskib, så du er klar til at sætte kursen mod fjerne kyster.

Kurset foregår på Næsbyhus, 3 km fra Ranum Efterskole College, og på Rønbjerg Havn, hvor vi har vores maritime base med 10 ens både og en
stor kapsejladsbåd. I Næsbyhus er der forskellige værksteder bl.a. metal, motor, træ og syning. Udover fællessal, musik og kreative lokaler, så er
der også sportsplads, shelters og bålplads.

Kurset byder på praktisk sejlads i skolens 11 sejlbåde og muligheden for at tage et duelighedsbevis, førstehjælp og et radiocertifikat, samt evt. et PADI dykkercertifikat. Kurset indeholder også dannelsesfag med højskolesang, psykologi, filosofi, rejseprojekt og en række valgfag. Ranum Højskoles Oceans of Hope kursus er et pilotprojekt, hvor kursisterne også tager del i det praktiske og arrangerer aktiviteter i fritiden. Vores slogan er “vi er i samme båd på samme planet.”

dykkerpadi

Reserver en plads

Kurset starter 16. april og slutter 24. juni. (Herefter er der mulighed for at deltage på et togt med Oceans of Hope.).