9. Klasse

9. klasse på Ranum

På Ranum giver 9. klasse ny energi, modenhed og indsigt i verden. Undervisningen er niveaudelt efter dine faglige og personlige færdigheder, så du får optimale udviklingsmuligheder.

9X er gymnasieforberedende og målrettet både erhvervs og gymnasiale uddannelser f.eks.: STX, HHX, HTX og EUX.

9FLEX Det er muligt at kombinere det danske og internationale forløb både i 9. og 10. klasse. Således kan en elev i dansk 9. klasse vælge f.eks. engelsk og tysk. Ligeledes kan elever fra internationalt forløb vælge at have eksempelvis naturfag eller matematik på dansk.

9IG er for dig, som har lyst til at prøve det engelske internationale Cambridge IGCSE undervisningsforløb og evt. vil på et IB Gymnasium.

Fag i 9. klasse

I grafikken her kan du se, hvilke valgmuligheder du har i de forskellige 9. klasser, vi har på Ranum

9. klasse valg af fag

Specielt om 9. klasse

Undervisningen er niveaudelt og målrettet både erhvervs og gymnasiale uddannelser f.eks.: STX, HHX, HTX og EUX. 9X undervises på dansk i alle obligatoriske fag efter fagmålene for den danske folkeskole og afslutter med FP9 eksamen. 9IG FLEX og 9IG undervises på engelsk i både det danske og Cambridge IGCSE pensum. IG eleverne afslutter både med FP9 og internationale IGCSE eksamener. Vi tilbyder IG engelsk på internationalt niveau (IGCSE) til alle 9X elever.

Der undervises 30 lektioner pr. uge i boglige fag og 6 lektioner pr. uge i valgfag og profilfag. Alle elever i 9. klasse skal lave en projektopgave.