Koncert, søskende weekend, julestemning og fremlæggelse af projektopgaver.

Så blev det endelig december og julestemningen er steget adskillige grader. Ugen har stået på fremlæggelser af 9. klasses projektopgaver og i 10. årgang har eleverne arbejdet intenst med deres TEBO videopræsentationer, som udgør deres OSO aflevering. Vi har også haft koncert med besøg af et band fra den rytmiske højskole. I sidste weekend var temaet Fitness og den kommende weekend holder vi søskendeweekend med besøg af mindre søskende fra hele landet.

Fitness og Stronger weekend

Der blev løftet jern, talt teknik og slået personlige rekorder i weekenden. Eleverne kunne bl.a. være med I en workshop med verdensmesteren i styrkeløft John Terragni .

Fremlæggelse af projektopgaver & Global Perspective

Hel 9. årgang har i sidste uge arbejdet med deres projektopgave og i denne uge har de fremlagt på skift foran de øvrige elever og lærerne. Det er en rigtig god øvelse i at stå foran hinanden og det er gået rigtigt godt.

Koncert med den Rytmiske højskole

Vi var vidne til en meget indlevende og anderledes koncert med den Rytmiske Højskole. Der var gjort meget ud af lys, lyd og masser af røg. Det var en fed oplevelse. Koncerten blev holdt i festsalen, som har været ramme for rigtig mange mindeværdige oplevelser. Dette var helt klart endnu en.

Julekalender stemning

SO-ME holdet har startet en ny kalender tradition, hvor elever uopfordret ring til en de holder af og deler kærlige tanker.

Første episode i vores julekalender hvor eleverne ringer hjem og fortæller, at de elsker en hjemmefra.
Julehilsen – Glædelig 1. december.

Julekalenderhygge

Vi bliver aldrig for gamle til at se julekalenderne på TV2 og DR, så 1. december blev TV stuerne og hyggekrogene fyldt med julestemning i flere lag.
Vi sørger naturligvis for at programmet igennem ugen giver mulighed for disse hyggestunder for december og julekalender er bare noget helt specielt!

Første Kulturfagstime havde fokus på bæredygtighed og verdensmålene.

Mandag eftermiddag samledes alle elever for i fællesskab at se en Australsk dokumentar fra 2019. (2040) Filmen handler om hvordan vil klodens fremtid se ud i år 2040? ”Dokumentarist Damon Gameau rejser Jorden rundt for at undersøge, hvordan vi løser klimakrisen. Han møder innovatører og ser de allerbedste ideer og teknologiske løsninger, som vi allerede har til rådighed, og som kan styre fremtidens klima i den rigtige retning. Udløber: 31. jan 2023” kilde 2040 – filmen om fremtiden | Se online her | DRTV

Vi kan på det varmeste anbefale at man ser den sammen i familien, da den ikke kun maler verden sort, men i høj grad også fokuserer på de tekniske løsninger vi allerede har i dag i verden.

I denne weekend er der Søskende-weekend

Programmet er spækket med hygge og aktivitet bl.a. søskende bio, BigBall kampe, fodring af dyrene i Greenfingers, besøg i Coral lab og fodring af slangerne. Der er naturligvis også julehygge og look-a-like konkurrence.

I den kommende uge

Kulturfagene fortsætter mandag, hvor eleverne møder hinanden på holdene for første gang. Imagination og Natursportsfagene er ligeledes i fuld gang. Fredag er der elevfest og eleverne glæder sig helt vildt.

Rigtig god weekend,

Alle os fra Ranum Efterskole College.