Nu er det snart slut

Kære læser.

Ugen har budt på et hav af mundtlige prøver og særligt eleverne i 10. Klasse er blevet testet i hovedfagene dansk, engelsk og matematik. Det er gået over forventning for de fleste og vi er meget stolte af at eleverne har formået både at rejse langt ud i verden og så samle sig sammen til at præstere med det grønne bord.

De sidste prøver slutter fredag og så har vi gennemført ikke mindre end 777 skriftlige prøver og pudsigt nok også 777 mundtlige prøver.

Aktiviteter ud af huset

I forlængelse af de store rejser, så har denne uge budt på en række ekskursioner lokalt og i Midt og – Nordjyske.  Eleverne har besøgt Skagen, Moesgaard, Ålborg Zoo og så har der været gang i en masse vandsport. Blandt andet har en del elever afprøvet de fantastiske Aira 22 både på en tur til Livø, mens andre elever har været ude at ride i det smukke landskab omkring Svenstrup og Slettestrand.

Fodboldkamp mod Ingstrup Efterskole

Fodboldholdet har spillet flere venskabskampe igennem skoleåret. Eleverne har selv arrangeret venskabsbesøgene og torsdag besøgte skolens fodboldhold Ingstrup Efterskole ved Løkken.

Vandsportsweekend

Den sidste “normale” efterskoleweekend stod vandsportens tegn og eleverne var travlt optaget af at sejle, surfe, windsurfe og stå på SUP Boards. Vinden var til tider lidt hård, men det klarede de erfarne sejlere også, så alle kunne få en god og sikker oplevelse. De elever som har fulgt duelighedsteori i vinters og som har forberedt sig til den praktiske duelighedssejladsprøve sluttede også deres eksamener i weekenden. Vi ønsker dem alle et stort tillykke med de beståede prøver.

Elevnomineringer og valg til Årets Kammerat

Eleverne er i fuld gang med at nominere hinanden til en lang række af “skøre” priser, men de skal også nominere og vælge Årets Kammerat. Prisen for Årets kammerat går til den dreng eller pige som vælges af alle elever og ansatte på Ranum Efterskole College. Prisen er indstiftet af Rotary Løgstør og er blevet uddelt i mere end 10 år!

Mindebøgerne fylder aftenerne med snak og hygge

I den forgangne uge har rigtig mange elever fået gang i mindebogsskrivning. Det tager sin tid at komme rundt i kammeratskabsflokken og få samlet små mindehistorier og beskeder fra venner og lærere. Den sidste uge og særligt den sidste nat kommer mindebogen til at få stor betydning, for den samler alle og bekræfter følelsen af “Togetherness”.

Sidste elevfest d. 17. juni

Eleverne tager allerede i aften forskud på festlighederne i den sidste uge, idet elevudvalget og forældrerådet holder den sidste store Elevfest. Der har været godt gang i elevfesterne i år, men til den sidste fest giver de den fuld gas til bl.a. liveoptræden med rapperen KESI.

Familie- og hente-ting søndag eftermiddag

Den sidste efterskoleuge starter allerede søndag eftermiddag, hvor vi traditionen tro inviterer eleverne tidligt tilbage fra weekend og tilmeldte familier til ”Hente-ting og Familie eftermiddag”. Vi forsøger også at samle en række billeder, videoer og fortællinger fra de mange kultur-profilfagsrejser i forrige uge. Vi ved at eleverne har været meget optaget af deres mundtlige eksamener, men vi krydser fingre for, at der også har været overskud til at lave en præsentation for familierne og deres kammerater. Programmet deles først søndag middag på skoleplan og præsentationerne vil ske mellem 16-18 i festsalen og klasseværelser.

Outrougen byder på intense oplevelser og fællesskab

Mandag holder vi Rønbjergdag, tirsdag er der HouseCup, onsdag starter med Hjemme-hos kontaktlærerne og slutter med Gallafest, torsdag samler vi skolen igen efter et intenst skoleår, og fredag slutter vi med Dream Festival, hvor eleverne overnatter i medbragte telte.

De seneste aftener har eleverne øvet lancier til den store afslutningsdans til Gallaaftenen. De er blevet rimelig skrappe og det er fantastisk at se så mange glade elever mødes i det store fællesskab.

Dimission på plænen lørdag kl. 11-13.

Elevhold nummer 18 afslutter med en stor dimission for forældre og søskende på plænen foran hovedbygningen. Vi skal synge sammen, dele taler og anerkendelser og ikke mindst kramme livstræet i skolegården og hinanden farvel en sidste gang. Det er en af årets – måske livets hårdeste dage!

Rigtig god weekend til jer alle og vi glæder os til at se de tilmeldte til Familie eftermiddagen på søndag.