Nyhedsbrev 230421

Forårsstemning, Franske diplomer & Year Book status

Vi nyder godt af det varme vejr, der stille og roligt driver ind over landet. Vi har flere og flere aktiviteter udenfor – både om aftenen og i løbet af dagen – og det gør noget specielt ved efterskolelivet.

Det fortæller vi lidt om i dagens nyhedsbrev, der er klar til læsning herunder. Velkommen til og god læselyst.

Forårsstemning

Surferne tog en tur i vores naturskønne baghave, hvor de pakkede paddleboards og pagajer og det fik de en fin og lærerig tur på Vilsted Sø ud af.

I spansk var der kulturforståelse på skemaet i sin fineste form. Mad, selvfølgelig. De lavede paella sammen i solskinnet, og har man nogensinde slentret langs Ramblaen eller andre steder i Spanien, har man helt sikkert set de store pander med paella. Det var lækkert, og der var nok til at dele ud til alle.

Profilfaget Yoga tog måtterne under armen og rykkede ud i solen.

Det var hverken dementorer eller spøgelser, der fløj over skolen i onsdags. Det var sommænd en flyvende blæksprutte. I en blæsende kontaktgruppetid blev der fløjet med drager, og måske er det noget, der skal gentages inden længe, når vi har Harry Potter dag. Mere om det senere.

Franske diplomer

De fransk-studerende elever nåede en milepæl i tirsdags, da diplomerne endelig blev underskrevet. Diplomerne er gyldige for livet og gives af det franske institut. Det er anerkendt af fransktalende i hele verden og et bevis på elevernes franske kundskaber. Tillykke til jer alle sammen!

Year Book Status

Vi giver lige ordet til Nigel, som i samarbejde med en gruppe dedikerede elever laver årets Year Book. Det er andet år, Year Book laves, og den indeholder mere eller mindre alt det efterskoleliv, vi har oplevet i løbet af året. Læs med her, der kommer lige en status. Måske kan du hjælpe.

Thanks for all your work on the “Blåbog” and also all your photo submissions to the year book and a special thanks to the Year book team who have completed alot of new pages.

We are fast approaching 500 pages, with still a way to go to finish everything
To assure that you all receive your Year Books before the end of school.
Our Print deadline is 23rd May 2021.
All events after 23rd of May will be included in the digital version of the Year Book.

How can I contribute during these last 5 weeks?

Browse through the draft and send us
– A quote or caption to a photo – Remember to say page no and explain the photo
– A short text: If you see a page without text and would like to write.. do it!
– A photo: remember to add a text to the photo
– A mistake – If you see something which needs fixing let us know.
– Front page – Black or white (page 1-2) what do you think?

Comment here and / or send small files to nh@ranumefterskole.dk
Send large files (over 10mb) to https://ranum-efterskole-college.filemail.com/
Deadline 15th May.

Aftenaktivitet: Combat archery

Onsdag aften var der Combat Archery til stor fornøjelse for eleverne, og det kom der denne noget dramatiske video ud af.

Sofa Session

Endnu en uge og endnu en Sofa Session. Og igen er der en elev med – denne gang på klaver. Tag godt imod den.

Det var alt her fra kontoret i Ranum. Solen skinner stadig her fredag eftermiddag, landet er langsomt ved at lukke op og restriktionerne på skolen slipper stille og roligt sit tag i os. Der er med andre ord god grund til at have en dejlig weekend – vi ses derude!

Rigtig god weekend fra alle os på