Familieweekend, koraller i kælderen og lanciers

Weekenden har meldt sin ankomst, og vi byder den velkommen med et overblik over ugens begivenheder. Det har generelt været endnu en travl efterskoleuge, som har været fyldt med eksamen for de fleste. Alle skriftlige er nu veloverståede, og det betyder, vi kan forberede os på de mundtlige, som ligger og venter. Ugen har også budt på mange andre aktiviteter, og dem kan du blive klogere på lige her. God fornøjelse.

Familiebesøg

I forrige weekend var huset fyldt med nogle helt særlige gæster. Familier fra nær og fjern havde rig mulighed for at få et indblik i livet på efterskole, for eksempel på forskellige profilfag. Det var skønt at se, eleverne tage imod og stolte vise rundt. Vi er glade for, at arrangementet var en succes – tak til alle jer, der har meldt tilbage og til jer, der deltog.

Hvis du kunne tænke dig at se flere billeder, så kig forbi dette Facebookopslag.

Coral Restoration udvider

Det er blevet tid for korallerne at flytte i noget større. Væsentligt større faktisk. På tegningerne nedenfor kan du se, hvordan det nye undervisningslokale i kælderen kommer til at se ud inden længe. I midten (de grønne bokse) ses det, der bliver et akvarie på intet mindre end 7000 liter. Derudover flyttes de nuværende akvarier derned, så fremadrettet er der altså masser af plads til at restaurere og genopbygge koraller for kulturfaget Coral Restoration. De bliver dog ikke ene om at benytte lokalet. Naturfag og de forskellige science fag kommer også til at nyde godt af de nye faciliteter. Vi glæder os til at vise jer det færdige resultat, så hold endelig øje. Det bliver unægteligt et særsyn, som man kun kan betages af.

Plantegninger for de nye faciliteter.

Og sådan ser det ud nu.

Vi grillede i solskindet

Hvem elsker ikke at grille, mens solen bager? Det gør vi i hvert fald, og eleverne er generelt vældigt tilfredse, når køkkenet forkæler og stiller grillene op. Var det den første rigtige sommerdag? I så fald glæder vi os til flere af den slags.

Vi griller

Vi øvede Lanciers

Den længe ventede gallafest er på trapperne, og de fleste har efterhånden fundet en partner. Forleden blev der meldt over højtaleren i alle huse, at dem som endnu ikke har fundet en at tage til galla med, kunne møde op til et slags meet-and-greet. Vi gør noget stort ud af galla, og skolen viser sig fra sin smukkeste side den dag.

Kommer galla, kommer Lanciers, og den skal selvfølgelig øves. Den sidder måske ikke helt i skabet endnu, men eleverne har i hvert fald gjort en indsats for at lære den. Det kan du passende nyde her i den lille stemningsvideo, vi har klippet sammen fra netop øvningen af Lanciers.

Outlines?

Har du undret dig over, hvad Outlines er for noget?I så fald kan du med fordel se med her, hvor Jonathan og Mads fortæller lidt om emnet. Desuden giver de eksempler på egne Outlines og til sidst et par råd.

Sportspladsen blev tromlet

Sportspladsen, som ligger klods op ad skolen, er ved at blive renoveret. Det betyder, at der kommer en helt ny fodboldbane, atletikbane, beachvolleybane og meget mere. Den er forventet færdig i august, og vi ser frem til at kunne udvide vores idrætsaktiviteter, når det nye skoleår starter.

Familiehøjskole i sommerferien

Tag på aktiv ferie i uge 27 eller 28 med hele familien på Ranum Efterskole College. Klik på billedet for at høre mere.

I næste uge

Vi går på en velfortjent bededagsferie, og kigger vi lidt frem i tiden, så bliver der også brug for at slappe ekstra meget af. De to næste uge er nemlig særdeles begivenhedsrige. Her kan blandt andet nævnes Aftryk Festival, Nye Elevers Dag (se skoleplan), skolefoto, filmdag for hele skolen og sidste skoledag.

Det var alt for nu. Mange tak fordi, du læste med.

Rigtig god bededagsferie

Hilsen alle os på