Barcelona 2012

Barcelona rejse 2012

Her komme information til Barcelona 2012 turen.

Profilfaget Street Performance er et helt nyt profilfag, som vi selv er meget spændte på at komme i gang med. Helt overordnet er målet med faget at forene flere forskellige grene indenfor street-kulturen. Det er f.eks. Parkour, Breakdance, longboarding (vi laver selv vores eget longboard), Tricking og Street Art mm. Dette skal afslutningsvis munde ud i en samlet Street Performance, som vi håber at kunne optræde med på skoler osv.. I selve performancen integreres eleverne fra profilfaget Dans.

Dagbøger, rejsebreve og billeder kommer herunder. (Se billederne i bunden af artiklen)

Dagbog Barcelona
Lørdag d. 14. April.
Afgangstidspunktet var blevet reguleret med en time og præcis kl. 12.12 rullede RE-bussen ud fra parkeringspladsen ved Multikulturhuset. I den sad ca. 50 rejsespændte elever og der til hørende lærere, opløftede og fulde af appetit på den to timer og tre kvarter fælles bustur til Billund med SuperTom bag rattet. Appetitten blev ikke mindre af at den halvgale og altid ukuelige kok kort efter afgang anrettede en buffet i mellemgangen. Og snart efter kunne selskabet mæske sig i gigantiske frankfurtere, brød, bearnaisesauce, kyllingenuggets, pastasalat, grillspid, sandwich, akkompageneret af æblejuice eller kakaomælk ad libitum... En fantastisk start på turen! Da bussen nåede Billund skiltes vejene. Ridepiger og gastronomihold skulle tjekke ind med det samme og videre på rejsen mod Sydspanien. Det klart fedeste hold - os på Streetperformance - slog os ned i et hjørne af lufthavnsterminalen med resterne af buffeten og dyrkede ventetiden et par timer før vi  selv kunne tjekke ind. Turen gennem security forløb uden problemer, og helt gnidningsfrit gik det da også da der skulle boardes, omend Theis ver helt sikkert på at Jakob ville blive undersøgt af tolderens to fingre helt op i anus inden han kom om bord på flyet... For en stund var de gode manerer - der ellers havde stået på pakkelisten glemt - men Theis tilbød naturligvis hurtigt at ringe efter sin mor, så hun kunne komme med dem :-) Flyveturen gik fint og der var fanfare da vi atter ramte landjorden. For enkelte var det første gang de var oppe at flyve - så de store oplevelser var godt i gang inden vi overhovedet var nået til Barlelona Selvom det er sidst  på dagen sidder vi alle i skrivende stund i en bus på vej mod centrum af byen. Om lidt skal vi skifte bus og kl. otte minutter over midnat ankommer vi til vores hotel - nøjagtigt som den unge dygtige rejseleder og Streetmaster Kristian har forudsagt!
Tommy Caterpillar

Søndag 15/4
I følge Theis vågnede vi med jetlag, skønt vi ikke havde brudt nogle tidszoner. En anden forklaring kunne også være at drengene - på deres 10-mands drengeværelse - havde været vågne, og holdt det meste af hotellet oppe, det meste af natten. Efter et unærende morgenmåltid, gik vi ned til metroen for at tage toget ind til F.C. Barcelonas fodblodstadion, Camp Nou. Et af verdens største fodboldstadioner med plads til 98.000 tilskuere. Udover et fodboldstadion er der også museer, rundtur og stadioner for basketball, håndbold, hockey og andre sportsgrene. Vi spiste lækre sandwiches i restauranten ude foran, med en dejlig is til dessert. Da vi kom tilbage på hotellet stod menuen på samling af longboards. Vi skulle finde skruer og trucks frem, for at sætte hjul på alle vores selvfabrikerede boards. Vi havde egentlig lavet base ude på vores dejlige fælles terasse, men regnen sendte os ind på vores værelser, for at lave det sidste arbejde. Om aftenen fik vi lov til selv at bestemme hvad vi gjorde med aftensmad. Nogle valgte at køre på longboards ned på et pizzaria, mens andre tog bussen ind til midtbyen for at gå på Hard Rock Café. Maden på Hard Rock Cafe var det bedste vi har smagt længe og det var alle pengene værd. Efter maden kunne vi gå ned og få en lille souvenir, som vi blev rigtig glade for. Nu har vi også et navneskilt til vores kufferter. Om aftenen, tilbage på hotellet, havde vi lavet nachos til resten af gruppen, for at byde på hygge og en sjov popquiz, Theis var den heldige vinder og vandt en twix.
Ea, Emil O., Bjørn og Kristoffer

Onsdag d. 19. april
Hey RE
Street Performance har haft endnu en cooooool dag i Barca. Vi startede ud med, at longboarde ud til nogle vilde bakker. Der var vi i noget tid hvor vi kørte for vildt. Da det begyndte at regne fik vi halvanden time til, at finde et sted at spise og finde ned til Forum (OL-byen nede ved havnen.) De fleste på holdet fandt hurtigt en MEGET spansk bar, hvor de spist frokost, hvorefter de kom for sent til Forum – standart for Street Peeps. Ved Forum blev der skated så det ville noget! Vi gav den alle sammen gas, men da pigerne dukkede op (over en time efter vi skulle have været der) synes vi, at det var tid til at gå. Så havde vi resten af denne sidste dag til, at pimpe i Barcelona. Alle lavede noget forskelligt – nogle scorede "Fucking Lækre Chicks!" andre udforskede La Rambla, butikker og byens underground miljø, fik nye venner og ikke mindst skatede. Kl. 22.00 skulle vi alle sammen mødes på hotellet, hvor vi holdt evaluering over en syyyyygt fed rejse, jubii. Dertil hører cola og chips og det var jo bare dejligt. Nu står den bare på den sidste hygge inden hjemturen i morgen tidlig samt pakning af tasker. Sjovt nok er det lykkedes alle, at få indholdet af deres tasker ud over hele værelset.
Ses hjemme i Ranum – vi har masser i skal høre om! – Benedikte, Bjarke, Emil L og Randi

Mandag d. 17. april
The awesome day !!!!
Tre ord som beskriver denne dag ( longboarding, longboarding, longboarding). Vi startede med at køre til Park Güell, som lå herre langt oppe  på toppen af Barcelonas ”bjerge”. Park Güell er en fantastisk park lavet af mosaik-sten, og vi benyttede den fantastiske udsigt ud over Barcelona til at vise lidt streettricks og få nogle billeder i kassen.

Derefter longboardede vi til Gaudis kirke, Sagrada Familia. På vej der ned, kørte vi i en park imellem to veje, hvor Mette lige tog en tur hvor hun styrtede ud på en stor vej med grønt lys for bilerne, for at fange sit board som stak afsted, efter en failed  opbremsning. Da vi kom til kirken, fik vi mulighed for at spise frokost. Efter frokost  mødtes vi igen. Men her manglede vi selvfølgelig tre drenge - Theis, Bjarke og Jakob. Så vi ledte efter dem i en halv time uden held. Vi valgte at køre ned til havnen, for der var ikke andet at gøre, da drengene tilsyneladende havde slukket deres mobiler og var som sunket i jorden.

Da vi kom ned til olympiske by mødtes vi heldigvis med de tre drenge igen, og herefter blev det til flere timers longboarding med højt humør, streetstyle og gode knubs på knæ og albuer. Christian valgte bl.a. at præstere et smukt styrt ind i en mur med hovedet først. Heldigvis havde han sin hjelm på, så han slap forholdsvis uskadt, med ubetydeligt kødsår på albuen. Yndigt… I løbet af eftermiddagen blev var vi også så heldige at støde ind i nogle lokale skatere, som vi må indrømme havde et skaterniveau der lå noget højere end vores eget. Men de var til stor inspiration og et skønt input i en intensiv longboard-trænings-dag, hvor forholdene på havnepromenaden var TOP NICE!
Dagen blev afsluttet med Paella-night på hostel med dertilhørende fællessamling og hygge.
Lækker dag. Hurra… the end.
Dennis, Theis, Mette og Christian.

Tirsdag d. 18. april
Hej gutter og gutinder på Ranum Efterskole!
Vi har haft endnu en fed dag i ”the one and only” Barcelona. I dag kørte vi fra hotellet klokken 10.00 (As usual). Selvfølgelig var vi på boards, og selvom de fleste havde lidt (okay underdrivelse – meget) ondt i vores ben gav vi den gas fra start. Vi tog metroen ind til midtbyen hvor vi kørte en tur gennem Latiner Kvarteret (Det ville vi meget gerne fortælle mere om, men helt ærligt – vi så ikke så meget, da det hele hvivlede forbi i pro-skater-fart). Alle har allerede efter i går forbedret sig på sine boards, og det er jo bare gur. Vejret har været skønt og der er ingen tvivl om, at vi har haft den fedeste dag. Efter en times tid i midterrabatten; Arc De Triomf, hvor vi skatede, lavede Breakdance og Parkour (Lækkert BTW) tog hele flokken i en über-pro-skater butik, hvor vi fik taget fællesbillede  af den lækre ekspedient. Senere fik vi fri til at bevæge os ned af Las Ramblas, hvilket er Barcelonas hovedgade. Det var vildt. Intet mindre. Midterrabatten var 20 meter bred og der var butikker, boder og gadekunstnere über alles. I de små grupper som vi gik i, mødte vi næsten alle sammen den ægte skaterkultur. Inde bag alle souvenir butikkerne ligger der nemlig nogle fede spots, hvor hundredevis af skatere holder til. Vi snakkede med skaterne og nogle fik blandt andet en ny ven; Jesse Silvey(Pro skater). Derudover har nogle af drengene fået signeret deres boards af ”en masse lækre chick” – (Vi andre tror dog bare, at de såkaldte ”chicks” var en blanding af gamle damer og tøser med monobryn.)

Da vi mødtes igen efter aftensmad, skulle vi boarde ud til en park, hvor der skulle forberedes show og laves parkour – TROEDE vi. Den virkelige historie er vist mere Street Performance ala Adventure. En vandretur op af en masse bakker (og her skal det siges, at det stadig er os en gåde hvordan alle bakkerne kan gå opad) efterfulgt af en smule ventetid (Kristian er den værste til at finde vej) – mere ventetid, et enkelt gruppebillede. Efter en hel dag på longboards med masser af luft er vi alle sammen trætte.

Dagens citat: ”trapper er bare en fantastisk opfindelse” – Ea.

Vi har næsten vænnet os til, at Barcelona næsten kun består af trapper, som vi sjovt nok altid skal op ad. Men samtidig også lækre stejle nedadgående gader, som vi kan cruise på.
Peace out – Sebastian Rejmers, Jakob Wittendorf og Randi.

Torsdag d. 19. april
Den sygeste hjemrejse EVER!

I overbevisende stil stod de hårdtprøvede, morgencrashede streetsurfere klar til turen mod Girona Airport kl 8.30. Den lå lige til et avanceret højreben og bød på en gåtur nedad bjerget, en metrotur til Station Nord og derfra en god times tid i bus til lufthavnen.
Bjerget blev forceret og vi var næsten fremme ved busstationen, da Emil O. pludselig fik en opringning fra Rejmers. Til alles overraskelse -  og især Rejmers egen - viste det sig at han (grundet ekstrem streetattitude med musik i ørerne og en overdope coolnes) svar steget ombord på en anden metro og nu befandt sig på “en eller anden blå rute...”.
Rejmers, der er en skarp kniv i skuffen blandt drengene på holdet,  havde - da hans mobiltelefon ikke var opladet - lynsnart lånt en telefon hos flinke lokale kræfter og og sendt SOS til både Emil O. og sin mor i Danmark. Og det var bestemt godt gjort for da alle hjælpebrikkerne blev lagt sammen lykkedes det at finde ham på en bænk på metrostation Maragall.  Han blev også fundet tidsnok til at han og en svedig lærer akkurat kunne nå at tjekke ind efter en taxitur på en god times tid med en gennemsnitsfart på lige omkring 158 syge km/t.
Uden om “dramaet” havde resten af selskabet tjekket ind efter planen og hele forsamlingen blev nu genforenet over en lufthavnsfrokost på McDonalds. Der blev nu holdt ekstra godt øje med Rejmers...
I flyet blev der småsnakket og sovet og efter endnu et par timer i efterskolens egen bus til Ranum kunne vi sige
“Tak“ for et megasygtoverdopefuckingcoolchilllongboardingtrip to Barcelona”.
PEACE OUT :-)

Barcelona 2012

Oversigt over mulighederne på Ranum Efterskole College Ranum Efterskole College Ranum Efterskole College Profilfag Ranum Efterskole College Rejser En International uddannelse Find Ranum Efterskole College Meld dig ind p� Ranum Efterskole College Bestil en rundvisning hos Ranum Efterskole College Ranum Efterskole College p� Facebook Nyheder p� Ranum Efterskole Ny elev p� Ranum Efterskole College L�s mere om Ranum Efterskole College Undervisning p� Ranum Efterskole College Ranum Efterskole College Internationale afdeling. Ranum Efterskole College Profilfag Ranum Efterskole College Rejser Ranum Efterskole College Billeder Ranum Efterskole College Kontakt Image Map
Oversigt over Partnere

Ranum Efterskole College  *  Seminarievej 23, 9681 Ranum  *  E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  *  Tel: 96 66 44 00  *  Læs op