Sejlads – Grækenland

Kulturprofilfag 2022

Vil du udforske verden til vands? så starter rejsen her med en tur til Grækenland hvor vi skal sejl nogle 50 fods sejlbåde rundt i det Græskøhav.

Rejsen

Du skal bo i en topersoners kahyt og være en del af en 8 mands besætning. Vi har erfarne skipper på skolen som vil introducere dig til tursejlads og vise dig en helt ny verden af muligheder.

Der er enorm meget historie i Grækenland; Fødestedet for Demokrati, Olymiade startede i Grækenland også er der den græske mytologi. Alt det og meget mer ser vi på i den tid op til rejsen. Vi undersøger på hvad de forskellige øer byder på af kulturelle og naturlig goder. Vi smager på den græske køkken og de solmodnet frugter.

Undervisningen

I tiden op til rejsen lærer du om det land vi skal besøge, dem der bor der og deres kultur.

Du lærer også om båden, hvordan den sejler, navigation, sikkerhed og samarbejde ombord, samt planlægning af sejlads togt.

Efter Påske begynder vi at sejle ved Rønbjerg havn på vores flåde af sejlbåde hvor du hurtig lærer at styre og bliv skipper, alle sammen under opsyn af skolens sejladsinstruktør. Et vigtigt element i sejlads er samarbejdet og kommunikation i besætningen og derfor arbejder vi med at danne besætninger, som supplerer og styrker hinanden.

Corona: Restriktioner, regler mm.

Corona restrictioner januar 2022: Grækenland er ”Grøn”.

Alle indrejsende uanset vaccinations- eller immunitetsstatus skal medbringe enten en negativ PCR-test, foretaget inden for 72 timer før, eller en negativ Rapid-test (antigen-test), foretaget inden for 24 timer før indrejse til Grækenland.

NB! Det er IKKE muligt for tidligere smittede at blive undtaget testkravet ved for eksempel at fremvise en lægeerklæring. Du kan derfor IKKE rejse ind i Grækenland, hvis du stadig tester positiv.

Vi holder øje med restriktionerne og forholder os til ændringer, når de kommer.

Lærere

Mick Johns
mij@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling: 5.700 DKK.

Lommepenge anbefalet 1.000 DKK.

Vaccinationer: Se Corona-afsnit. Stivkrampe, difteri.

WEBSHOP