IGCSE

IGCSE på Ranum Efterskole College

Ranum Efterskole College udbyder Cambridge IGCSE (International General Certificate of Secondary Education). Programmet er bygget op omkring en vision om, at eleverne skal udvikle sig til at være ansvarlige, engagerede, innovative og have selvtillid. Disse 4 principper er fundamentet for at kunne begå sig i den internationale verden.

Vi tilbyder en bred vifte af fag inden for Cambridge IGCSE som kombineres efter interesser og kompetencer.

Læs mere om Cambridge IGCSE.

Eksamen og certificering

IGCSE eksamener i alle fag som markeres på karakter skalaen A* to G. A* karakteren gives for en fremragende præstation. Alle karakterer over F er en bestået eksamen, dog forventes det typisk at eleven minimum har 5 ’C’er for at læse videre ved for eksempel Advanced levels eller IB. Ønsker eleven at læse på en højere videregående uddannelse inden for et eller flere af fagene, opfordrer Ranum Efterskole College til at eleven minimum har ’B’er i sine fag ved eksamen.

IGCSE’en er sammenlignelig med den engelske GCSE eller den danske studentereksamen (1.g.), dog med et internationalt perspektiv.

Cambridge IGCSE er verdens mest populære internationale kvalifikation for elever i alderen 14 til 16. Den er internationalt anerkendt – både universiteter og virksomheder verden over betragter uddannelsen som en solid basis for fremgang og succes.

Kontakt os for mere information