Adventure – Outdoor

Profilfag P1

Adventure er for dem der elsker at være aktive i naturen

Hvis du har lyst til at prøve kræfter med naturen og dig selv bør du vælge Adventure – Outdoor på Ranum Efterskole College.

Vi arbejder med teoretiske og praktiske outdoor-færdigheder. Du lærer at kunne klare dig på tur og får kendskab til naturen. Der vil være fokus på naturoplevelser og plads til samvær.

Naturen er som udgangspunkt vores klasseværelse. Vi har Vilsted Sø omkring 300 m. fra skolen. Her konstruerer vi flåde og gennemfører kano- og kajaktræning. Vi har desuden Jenle-Søttrup plantage og Uhrehøj plantage, som lægger op til både o-løb og ture på mountainbiken. Skolen råder over egen boulder- og klatrevæg.

Vi bruger naturen som mere og andet end kulisse for vores aktiviteter. Vi prioriterer det nære og roen i det simple udeliv. Vi dyrker det sociale fællesskab omkring bålet og lærer at sætte pris på primitiv madlavning og ly som er fremstillet af naturens materialer. Vi oplever styrken ved at samarbejde i et team. Vi snører vandrestøvlerne og udforsker lokalområdet.

Adventure Outdoor er for ALLE uanset hvad du kommer med af erfaringer og forudsætninger fra tidligere. Du skal dog have mod og lyst til at udfordre og øve det vi arbejder med.

Rejser kommer til at gå til enten Norge eller Tjekkiet.

Se flere historier fra adventure på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Alle elever er forsikret ifht. farlig sport op til 500.000,- kr. ved skader, som ikke er dækket af skolens erhvervsforsikring. Se også skolens sikkerhedsinstrukser for kajak/vand aktivitet. Det må forventes, at der vil være behov for godt udstyr: Rygsæk, støvler, skaljakke, sovepose mv. Du er meget velkommen til selv at medbringe mountainbike.
Egenbetaling: Pris er ikke fastsat endnu (Tidligere pris var på ca. 3.500,- kr.)

Undervisere

Heidi Lillelund Jensen