Besøg fra Sydkorea, Solskin og Vandsportsweekend i sigte

Eleverne klarede hjemrejsen med Ranum busserne til den første forlængede weekend fantastisk. Det er et større logistisk puslespil at sende eleverne ud til alle dele af landet, og heldigvis gik det også uden problemer da de skulle retur søndag aften. Søndag bragte eleverne flere flyttelæs med hyggeting og plakater etc. til deres lejligheder og værelser. Eleverne er for alvor ved at indtage skolens og skabe et fælles hjem for dette efterskoleår.

Ugen har været den første regulere efterskoleuge med det fulde faste faglige skema for hele året, og eleverne er ved at finde sig til rette på holdene.

I profilfagstiden har der været fuld gang i aktiviteterne bl.a. har dykkerne været til bassintest og sejlerne har endelig haft rimelig vind til at sætte sejl.

Profilfag i godt vejr

Besøg fra Sydkorea

Grundlæggeren af den første efterskole uden for Danmark Mr. Oh Yeon-Ho, besøgte onsdag Ranum, og samlede inspiration til udvikling af den Sydkoreanske efterskole. Mr. Oh er journalist og har skrevet en best-seller om Danmark, samt holdt over 700 foredrag for 80.000 forældre og unge, om bl.a. den danske friskole tradition.

Mange forældre i Sydkorea er optaget af at deres børn “overlever” et ekstremt konkurrencepræget  skoleforløb, derfor er der stor interesse for at lære om den frie skole, og Mr. Oh har kaldt sin skole for Livets skole. Ranum har indledt et samarbejde med den Sydkoreanske efterskole og Mr. Oh om Kulturfagsrejse og udveksling, samt sommerskole i Ranum for Sydkoreanske unge.

Marine Science skal ikke kun læres fra bøger

Undervisning i det fri

Vandsportsweekend

I denne weekend er der Vandsportstema med sejlads, SUP, Wakeboard, og surf. Om aftenen er der et miniforedrag ” fra efterskoleelev til bådejer” ved to tidligere elever, som i dag er instruktører på efterskolen. Vi krydser fingre for at vejret er med os!

Præsentation af kulturfagsworkshop

Mandag præsenteres de mange forslag som elever og lærere har fundet på. De bliver fremlagt til fællessamlingen og der er igen mange spændende og nye forslag til kulturprofilfag til bl.a. Sydkorea, Indien og Seychellerne.

Venneweekend – Ta’ en ven med på efterskole!

Vilsted Sø Løb 2017

Kom ud og få en fællesskabsoplevelse af de store og samtidig få et tjek af konditionen. Der er ruter til alle motivationer og opvarmning i fællesskab. Det bliver stort!

For alle elever/forældre er der speciel rabat som findes på vores intranet. Men til alle andre kan i tilmelde jeres familie på:

Vi ønsker alle en rigtig god weekend

Hilsen alle os på