Tak for et fantastisk skoleår!

Det startede for et år siden. Vi mødte hinanden rigtigt for første gang, og det hele var nyt og spændende men lidt skræmmende, og man var rejst væk hjemmefra. Langt væk hjemmefra. Pludselig finder man sig selv midt i en kæmpe mængde af nye mennesker. I Ranum. Af alle steder. Men sikken et sted I har forvandlet det til. Det er svært at sætte ord på den rejse, der har ført os til det her punkt, hvor vi skal sige sidste farvel. Tanken om det vi har oplevet sammen er overvældende.

Tilbage er der bare at kaste et blik på outrougen. Og så et sidste tak. Tak, fordi I gjorde Ranum levende. Hold skruen i vandet og vinden i sejlene. Når det hele kommer på afstand, så er jeg sikker på, I vil finde ud af, hvor heldige I er at have mødt mennesker, der er så svære at sige farvel til.

Det sidste nyhedsbrev inden vi går på sommerferie. Lige her. Tak for i år!

Kontaktgruppekram

Kontaktgrupperne var samlet for sidste gang. Nogle grupper læste breve op, som de havde skrevet første gang de mødtes. Hvad forventede man? Hvad var ens største ønsker for efterskoleåret? Det tilbageblik var en meget speciel oplevelse, fordi det bliver tydeligt, hvor meget man har udviklet sig og hvor meget man har været igennem. Sammen med sine venner og som enkelt person.

Kontaktgrupperne er i høj grad med til at styrke fællesskabsfølelsen på skolen. Her får man plads til at ventilere sine bekymringer og for at knytte tætte bånd. Det har bestemt været tilfældet i år, og derfor var det sidste møde også en hård milepæl at slå i jorden.

Forrygende i Fårup

Fårup Sommerland er utvivlsomt et af de hyggeligste steder at besøge om sommeren. Det var fint at slippe lidt ud af den tunge let-bedrøvelige stemning, som indhyldede skolen. Midt i rengøring og oprydning og vished om et snarligt sidste farvel havde vi en dejlig tur med skønt vejr.

Awesome awardshow

En gruppe elever arrangede et humoristisk tilbageblik på året med et awardshow, der fik taget til at lette i fællessalen. Årets par, slacker, gruppe, gossip, værelse og en hel masse andet blev kåret, og en hvilken som helst lærer ville give hvad som helst for den samme entusiasme, der blev udvist her.

Showet blev optaget, så du kan selvfølgelig selv vurdere stemningen – og finde ud af hvem årets lærer blev. (Hint: Han/hun blev også valgt sidste år).

Glamourøs galla

Vi havde et helt fantastisk og glamourøst galla i torsdags. Den bedste lanciers i skolens historie blev danset af de flotteste, unge mennesker. Køkkenet havde lavet tre retters menu (til 500 mennesker!), og det var en kæmpe bedrift! En kæmpe ros til alle der var med til at gøre aftenen helt speciel og uforglemmelig. Det var en dag, der tog os igennem hele følelsesregisteret – fra grin til gråd.

Der blev taget en stor portion billeder, og mange ligger allerede i gruppen. Her kommer endnu en stak.

Galla 20

Hurra for House Cup vindere

Selvom konkurrencen var ufatteligt tæt i år, så blev det altså Semi/Lien, der løb med sejren – og som derfor kunne hæve pokalen og hive den med hjem indtil næste år. Disciplinerne var meget forskellige – alt fra dad jokes til tovtrækning.

Dimmission

Tak for et fantastisk skoleår – årgang 17/18 – og rigtig god sommerferie!

Hilsen alle os på