Bryllupsweekend, barselsbesøg og eksamensuger

Først og fremmest – fedt, du kom forbi.

Hvis du er ny læser af nyhedsbrevet, så kan du forvente små og store historier fra livet på Ranum Efterskole College. I nyhedsbrevet runder vi af og lukker op for alt, der relaterer sig til det at være elev her på skolen. Sjove hverdagshistorier, informationer om nye og gamle fag, arrangementer og begivenheder, alt om vores rejser og meget, meget mere.

Kort sagt dokumenterer og formidler vi stort og småt fra Ranum. Og det er vi taknemmelige for, at du her følger med i. Derfor har vi også gjort os umage og komponeret et friskt, indholdsrigt nyhedsbrev sammen til dig.

Tak, fordi du læser med.

Vi starter med et bryllupsflashback.

Hun sagde ja, og han sagde amen

Og så brød solen frem. Hele skolen var inviteret til efterskolebryllup (for sjov men særdeles realistisk og velment opstillet), og vi havde en fantastisk dag. Skolen kørte som en velsmurt maskine, da ceremonien og middagen gik i gang. Eleverne var helt fra morgenstunden på forskellige workshops, som alle sammen arbejdede stærkt sammen under samme fællesnævner: Gør dagen mindeværdig. Dage som dem styrker fællesskabet, og det er tydeligt at mærke, at eleverne er kommet tæt på hinanden.

Udover bunkevis af billeder har vi også lavet en lille film, som du kan se lige her. Sæt dig endelig godt til rette og nyd varmen og kærligheden, som filmen udsender.

… Og så teasede vi jo for nogle billeder. Dem finder du lige herunder. Smukt par, dejlig dag og skyhøjt humør.

Bryllupsweekend

Barselsbesøg

Vi bliver lidt ved det med kærligheden. Tidligere på ugen var der nemlig besøg af to nybagte forældre, som havde taget deres kæreste eje med til skolen. Vi ønsker jer et hjertevarmt velkommen til verden og til livet og også til Ranum.

“Så er eksamen i gang”,

fortæller flere lærere rundt omkring på skolen lige for tiden, imens eleverne sidder og venter “spændt” på at gå i gang. Eksamensugerne er perioder, som nogle har det svært med, og andre stryger lettere igennem. Og det er enormt individuelt, hvordan man som elev håndterer eksamener. Vi delte et brev fra en rektor tidligere på ugen, som smukt rammer skolens budskab ind. Det fortjener at blive delt igen her.

EU’s fremtid i Ranums hænder

I afdelingen af lidt mere seriøse emner, kastede vi os over et omfattende og velgennemført rollespil om EU’s fremtid. For en enkelt dag havde vi EU’s fremtid i vores hænder, og det indebar debatter om udfordringer og emner i den helt tunge vægtklasse. EU’s rolle, flygtningekrisen, den økonomiske krise. Det er tre tidstypiske emner, som 10. klasserne fik indsigt i, og med forskellige roller debatterede og formidlede, både som medlemslande, interesseorganisationer og journalister.

Hvordan skal flygtninge fordeles mellem medlemslandene? Hvem bestemmer egentlig i EU – og hvem skal forme samarbejdets fremtid? Eleverne forsøgte at nærme sig en løsning.

Vi spillede beachfodbold indenfor

Og det blev faktisk meget autentisk. Eleverne havde selv valgt hold og holdnavne, og det kom der nogle kreative bud ud af. Bare fødder og boldspil sendte tankerne tilbage til (den tidligere den af) barndommen og satte smil på læberne.

Beachfodboldturnering i Multihallen

? Kender du én, der skal på Ranum? ?️

Så er der stadig mulighed for at starte til sommer! Vi sætter enormt stor pris på, når ordet spredes, og opslagene deles
– vil du give en hånd med at dele opslaget?

PVA competition

Efter hver rejseperiode, hvor vi har været ude og opleve verden, samler vi billeder, videoer og historier sammen. Det gør vi ved at afholde en konkurrence, hvor eleverne indsender deres bedste oplevelser i form billeder, videoer og artikler. Her har vi samlet 72 fantastiske billeder – kig forbi og hjælp os med at finde en vinder ved at like billederne ?
Og se endelig alle billederne igennem ?

Den kommende uge

Næste uge er endnu en eksamensuge, så der bliver travlt for hele skolen igen. Held og lykke herfra til alle der skal op!

Tak fordi du læste med og rigtig god weekend

Hilsen alle os på