Performancedagsafslutning, profilfagsvalg og elevfest

Vi runder hermed en uge af, som har været fyldt med arrangementer. Generelt har vi haft en rolig uge, som nok betragtes rolig, fordi den kom i kølvandet på OSO-, projekt- og performanceuge. Efterskolelivet på Ranum Efterskole College byder som bekendt eleverne at vælge fag til P3, og dette foregår lige for tiden. Der er opstået nye fag, og selvfølgelig er der også gengangere. Vi er utroligt glade for, at elever og lærere indgår i et meningsgivende fællesskab omkring valgperioden.

Alle de fag, der kan vælges i 3. periode, er tilgængelig på hjemmesiden. Du kan navigere dertil via billedet herunder og udforske de spændende fag for 3. periode.

Det sidste der indledningsvis skal fortælles er selvfølgelig, at vi håber, eleverne får en fantastisk fest i aften. Sidste gang var det en kæmpe succes med fornuftige, glade og omsorgsfulde unge mennesker, og det er vi ikke i tvivl om vil gøre sig gældende for festen i aften, når Haverslev indtages af Ranums engle og dæmoner ?  ?

Go’ fest til de unge mennesker, og go’ weekend til alle jer andre.

Performanceugen rundes af

Sidste weekends performancedag var en hyggelig og glædelig succes. Vi arbejder i øjeblikket på at klippe en film færdig med hele showet “Opus REC”. Så vi må lige vente lidt endnu. Heldigvis er det værd at vente på. Indtil da kan du nyde et par sekvenser i filmen her.

Foto-Martin var forbi

Den super skarpt knipsende fotograf, Martin Damgård, var forbi, og han tog som altid en masse gode billeder. Han er virkelig dygtig til at fortælle små og store historier med sine fotografier. Tryk på billedet herunder og find albummet.

Özlem Cekic: Fra Føtex til Folketinget

Özlem kom og fortalte om, hvordan hun har rejst fra jobbet som kassedame til at gå på de bonede gulve i på Christiansborg. Og så fortalte hun om sine succesrige kaffemøder, og herunder hvordan man med fordel kan møde folk i øjenhøjde. Hun havde nogle gode budskaber med, som helt sikkert var lærerige og interessante at høre om.

Hvordan bygger vi bro mellem mennesker. Det spørgsmål skal jeg svarer i Ranum Efterskole, hvor der går 19 forskellige nationaliteter. #dkpol pic.twitter.com/sHeGoYVNkk

— Özlem Sara Cekic (@cekicozlem) 5. december 2017

… Og det tweetede Özlem om til sine mange følgere.

Billederne derfra kan ses i albummet her.

Özlem Cekic foredrag

Vi lærte om thailandsk kultur

Interkulturelle møder og læring er en del af hverdagen på REC. I denne uge indtog nogle friske thailandske piger scenen i festsalen til fællessamling og fortalte om deres hjemland. Det så nogenlunde sådan her ud.

Den kommende uge

Terminsprøverne starter på fredag i næste uge, så næste uge skal der læses op, så man er klar til dem. Onsdag er der Lucia, og det betyder selvfølgelig også uciaoptog. Det plejer at være en sjov succes. I weekenden flyver Tusindårsfalken (Ranum-bussen) med en gruppe elever til Løgstør og ser Star Wars i biografen. De resterende har mulighed for at deltage i wellness weekend, så der er også aktiviteter for dem, som ikke interesserer sig for stjernekrig og lyssværd.

Vi ønsker alle en rigtig god weekend.

Hilsen alle os på