En afslappende uhyggelig uge

En lille delegation fra Ranum deltager som den første efterskole i en uddannelsesdelegation i Vietnam. Vi har besøgt skoler og virksomheder med henblik på at tilbyde unge i Vietnam et internationalt sommerskole ophold på Ranum eller er efterskoleophold på vores internationale linje.

Der er en kolossal interesse for uddannelse i Vietnam, men desværre er det ikke let at komme til Danmark.
Vi har blandt andet åbnet en dialog med Vinschools, som er en non-profit organisation med 30.000 elever. Næste år starter de Cambridge forløb og både lærere og elever glæder sig til at udveksle erfaringer med os.

Halloween!

This past Monday, Halloween took over Ranum Efterskole College. With the scene set in the canteen, students were treated to Pumpkin Soup, and had the possibility of special added extras like dead dried grasshoppers! While the students were eating they were also treated to some shock therapy by our in house monsters, or as we call them… teachers!

Årets første Forældresamtaler

I dag, fredag holdte vi årets første forældresamtaler og vi må sige, at det har været en god start på året. Der er mange gode ting, som vi kan arbejde videre med og vi ser frem til at fortsætte det gode arbejde.

Søskende weekend

I weekenden har eleverne fået mulighed for, at invitere deres søskende med på en efterskoleweekend, hvor de kan prøve forskellige aktiviteter og udøve den gode danske hygge. De får blandt andet mulighed for, at prøve zumba, småkagebagning, boldaktiviteter og film i biografen o.m.a med deres bror/søster.

Sjov med tøris i, undervisningen

Spil dansk

I ugen har der været lidt ekstra fokus på den danske sangkultur sammen med resten af Danmark. Det har skabt glæde og for nogen helt nye sangoplevelser. I torsdags til fællessamling blev der sunget 7 years og Sensommervise. Spil dansk har formålet med, at udbrede, udvikle og sætter fokus på dansk musikkultur i bredeste forstand. Læs mere på spildansk.dk

Fotokonkurrence – Se billederne!

Ganske som vi plejer, afholder vi en stor foto, video og artikelkonkurrence ud fra alle de billeder, videoer og artikler, som elever og lærer har taget på den første rejse i året. Der er indsendt 67 billeder, 17 videoer og 6 artikler. Voteringsrunden er startet på vores dertilhørende facebookgruppe og løber ca. 14 dage frem hvor vi sammen løfter sløret for vinderne. Videoer og artikler er under klargøring til upload. Forvent at se dem på mandag! Men se billederne her eller tryk på billedet:

Fotokunst, i sort og hvidt

I løbet af året har vi æren af, at få besøg af en dygtig fotojournalist fra NORDJYSKE Medier. Han ser motiver og ideer hvor vi andre bare går forbi. Han blender ind med de omkringliggende møbler og vægge. En flue på væggen.

Rigtig god weekend

Olav Storm Johannsen