Beatles koncert, SKILLS og nye kulturfag

August sluttede med et brag af en vandsportsweekend, som desværre endte i lyn og torden søndag. Ugen har budt på masser af boglig undervisning, og så har vi startet et nyt brobygningsprojekt.

Musikholdet har givet Beatles koncert og så har vi fået en ny venskabsskole i USA. I denne weekend er der Venneweekend med besøg af godt 200 venner til eleverne.

Lørdag er der aktivitet og om aftenen er der helstegt pattegris og råhygge. I den følgende weekend er der Familieweekend og Vilsted Sø løb og tilmeldingen er stadig åben.

Elever klar til SkillsDanmark.

Beatles koncert med musikholdet

Der var kanon stemning i festalen og på et tidspunkt lyste godt 300 mobiler festsalen op i et rytmisk lyshav til Imagine.

Kærlighed fra bedsteforældrene

Katrine H. fik en fantastisk flot fødselsdagsbuket og et chokoladehjerte fra sine bedsteforældre.

SkillsDanmark, levende erhvervsvejledning.

I torsdags havde vi besøg af Skills Danmark. Hvad er Skills Danmark? Det er kort sagt levende vejledning indenfor erhvervsuddannelse i DK. Eleverne fik lov til at prøve kræfter med forskellige håndværk, lægning af fliser, tømrerarbejde, elektriker, opsætning af kolonialvarer.

Der var fuld koncentration og hård konkurrence imellem holdene. Ikke alle ramte sømmene lige, men humøret var højt.

Streetperformance klar til Barcelona

Profilfaget Streetperformance har i samarbejde med skolens longboardsnedker, klargjort alle Longboards til deres ekspedition til Barcelona. Alt er lignet op og eleverne træner på livet løs.

Ny venskabsskole i New York.

Int. afdelingsleder Matt Danaher har været i USA for at besøge The Harvey School, en American High School, som ligger kun en time nord for NY City. Vi har indgået et formelt venskabsskole samarbejde, og forventer at besøge skolen på vores USA East Coast Roadtrip i januar. Vi forventer at ca. 15 elever og lærere fra The Harvey School vil besøge Ranum i marts.

Ønsketræet – “Jeg vil ønske jeg ikke var fra Randers”

Italienerne var med til at opsætte to Wish Trees eller ønsketræ, som en afskedsgave. Træerne er inspireret af Yoko Unos freds projekt, og eleverne kan skrive sedler med drømme og ønsker på træet.

“Jeg ønsker en fredelig verden med lighed.” – “Jeg ønsker min tid forbliver ved med at være fantastisk” – “I hope I will change something”

Ny profilavis klar

Læs vores nye avis med oversigt over de forskellige tilbud på kulturfag, profilfag osv. Avisen er blevet til i et samarbejde mellem elever fra sidste år og i år. Alle elever er med i avisen, enten som et pixel i det store fællesbillede eller med en historie fra efterskolelivet. Avisen udkommer med Nordjyske og omdeles endvidere af forældre og tidligere eller til deres arbejdspladser og skoler. Skriv en mail til info(a)www.ranumefterskole.dk, hvis vi skal sende nogle eksemplarer til dig, som du kan omdele. Tak.

I den kommende uge er der igen brobygning for alle 10. klasses elever og så er der fredag til lørdag familiedag, samt Vilsted Sø Løb.
I kan stadig nå at tilmelde jer til weekenden og til løbet via Skoleplan. Der kan være op til 8 deltagere pr. elev og vi har sponsoreret startgebyret.
Eleverne er rigtig gode til at være aktive og vi nyder fællesskabet og efterskolelivet. Det er herfra vores skole uforståeligt, at Lars Løkke kan tænke på at skære et efterskoleophold ned til 41 uger. Det burde vare et helt år!

Har du set vores nye præsentationsvideo?

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Olav Storm Johannsen
Forstander