Mundtlige prøver, stærke elever og frit fald

Det har været en uge med spænding og spor af nervøsitet for mange af vores elever, som har været til mundtlige prøver ugen igennem. Mange forældre har sikkert modtaget opkald fra deres børn, som lige er kommet ud af prøvelokalerne og blevet inddraget i de gode nyheder.

For mange har klaret sig rigtig godt. Når eleverne ikke har været til mundtlige prøver har der været et væld af aktiviteter.

De bedste kan du læse mere om længere nede.

Vi fandt Ranums stærkeste elev

Vores Fit for life lærer, Peter Friis Andersen, viser her i en kort video hvorfor hårdt arbejde virker.

Stærkmandsbattle i skolegården. Slædetræk, farmerwalk, One arm OH press og dødløft i finalen. De sidste dødløft var ikke smukke, men heldigvis har de sidste mange måneders træning gjort en del for styrken i muskulaturen. Selvom Andreas ikke kom i finalen slog han skolerekord ved at OH presse 40 KG KB’en. Sarah vandt sin klasse uden kamp, da ingen turde stille op mod the Cyborg. Tillykke til Victor og Sarah og tak for et år med masser af hård træning.

Hårdt arbejde virker!” – Peter Friis Andersen

Skydiving søndag og mandag

Søndag og mandag sprang flere elever ud.. fra en lille flyvemaskine for at få det helt store overblik med 30 sekunders frit fald med åben himmel og skøn solskin. Heldigvis var alle fastmonteret til nogle meget dygtige faldskærmsudspringer.

Se flere billeder på vores flickr album.

Velkommen til USA

De amerikanske udvekslingselever fra PCS ankom til Ranum i mandags. Siden da har de boet og fuldt deres danske værtselev på skolen og været med i de mange aktiviteter. I denne weekend er de hjemme hos værtselevens familie for at opleve den danske kultur og hvordan det er at bo og leve i Danmark.

Frisbee-golf

I fredags blev golf og frisbee sat sammen til fælles og lidt anderledes aktivitet. Med det gode vejr og stemning var der ekstra plads og overskud til, at tage forskellige sjove billeder.

Vi prøver hele tiden noget nyt på Ranum og er ikke bleg for at kombinere flere forskellige sjove ting sammen til noget nyt. I fredags prøvede vi frisbee-golf og kombinerede det med en omgang leg og spas.. heldigvis havde vi kamera med. Se billederne her eller klik på billedet.

AFS eleverne ude og bowle

Vores 9 AFS elever fra Mexico, Thailand, Hong Kong og Malaysia blev inviteret ud og bowle i Viborg. Det endte med overrækkelse af deres AFS certifikater som indikation på, at skoleåret på Ranum snart er forbi. Tusind tak til AFS for et godt initiativ.

Drømmen lever – Ren efterskole, rent Ranum – Nu som meme.

En af vores lærer har forsøgt sig ud i noget af det de fleste unge mennesker ser flere gange om dagen.. Et meme. Et billede med et statement og i flere tilfælde et følelsesladet udtryk. Her er der sat fokus på al den skrald, som der bliver smidt rundt omkring i byen. Drømmen er, at vores unge mennesker der selv køber slik, nudler og andre lækkerier også smider affaldet i en af de mange skraldespande der er sat op i byen.

Ny 1-minuts præsentationsvideo

Der blev taget en masse gode videoklip samt droneoptagelser på videodagen, som nu er blevet til en af flere korte præsentationsvideoer om Ranum Efterskole. Den første er en 1-minuts video der viser skolen, aktiviteter og noget af den gode stemning og energi, som eleverne og de ansatte er med til at skabe i fællesskab i helt unikke, historiske rammer (statsseminariet).

Se den herunder.

I den kommende uge..

..bliver de fleste elever færdige med deres mundtlige prøver, og fredag kan de fejre det med den sidste forældre og elevarrangerede elevfest.

Søndag den 19.6 er der Åbent køkken for de forældre, som har lyst til at aflevere unger og tage det første flyttelæs med hjem.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!