Fantastisk sommervejr, fællesskab og aktiviteter

Der har bare været kanon efterskolestemning og liv overalt på skolen i denne uge. På trods af at alle elever har været til skriftlige prøver i matematik, engelsk og tysk, så har eleverne også formået at nyde udelivet og fællesskabet i det super dejlige sommervejr.

De skriftlige prøver er generelt forløbet godt og der er stor ros til prøvekoordinatorerne og lærertilsynet for en sikker håndtering af prøverne.

For nogle elever, er det en udfordring at skulle være fokuserede og arbejde med samme opgave uden afbrydelser i flere timer, og vi kan tydeligt mærke at eleverne nu er mere fokuserede og rutinerede i afviklingen af prøverne.

Strandtur, bålhygge og grill aften.

Efter lange dage med prøver og synopsisskrivning, så tog mange elever i mod tilbuddet om strandtur onsdag aften. På trods af at fjorden ikke er mere end 16 grader blev der både soppet og badet.

Hver aften har der også været gang i bål- og sanghygge. Ligesom den nye beachvolleybane ved Ranumhus er blevet taget flittigt i brug.

Mandag

Mandag aften overraskede køkkenet med en grillaften og serverede både grillede kyllinger, spareribs og revelsben. Eleverne hyggede sig længe på plænen ved stadion og fulgte fodboldpigerne spille en venskabskamp mod et hold fra Nibe.

Onsdag – Kontaktgruppefoto

Onsdag eftermiddag var der kontaktgruppefotografering og kreativiteten blomstrede vildt på plænen foran hovedbygningen.

Se en moderne gif med samtlige kontaktgruppebilleder herunder. Hav tålmodighed da den fylder tæt på 15 Mb.

Fredag

I dag, fredag havde eleverne fra Global Perspectives foredrag med tidligere politiker Pernille Vigsø Bagge, som fortalte om sine år på Christiansborg og om hvordan man er kritisk omkring sine kilder. Det blandt andet noget af det eleverne fra Global Perspectives skal op i på mandag.

I næste uge

I den kommende uge har eleverne på de almene forløb undervisningsfri 2. pinsedag, mandag, mens de internationale elever møder ind søndag og har prøver om mandagen.

Hver dag er der et stort aktivitetsprogram formiddag og eftermiddag, samt god mulighed for at skrive synopsis og forberede sig til de mundtlige prøver.

Onsdag formiddag er der fotografering af alle elever og lærere til års billedet og sidst på eftermiddagen drager stort set alle ansatte afsted til Århus for at indløse årets 2. halvdel af personalejulegaven musicalen Shubidua. Vi har dog 5 faste lærere og 3-4 gæstelærere på besøg, så der er rigeligt med voksne til at skabe en rigtig god efterskole aften.

Tidligere elev holder foredrag om enestående bedrift

Onsdag eftermiddag er der også et meget spændende foredrag med tidligere REC elev, Agnes Plesner Skårup. Hun har som den yngste dansker og eneste pige vandret Pacific Crest Trail.

Agnes fortæller om sit solo eventyr gennem kernen af USA’s vestkysts natur og mennesker. 5 måneder i vildnisset. 2800 kilometer, 3 par sko, 12 vabler og 1 tånegl. En historie der handler om skønhed, i naturen såvel som i mennesker, men med en god portion humor drysset over. Et testamente om, hvad der sker, når man møder verdenen med et åbent sind og “nej” ikke er en del af ens ordforråd.

Forældre- og søskendeweekend

Fredag til lørdag eftermiddag inviterer vi for 2. gang til forældre- og søskendeweekend, og en flok lærere og elever vil lave en hyggeligt efterskoleprogram for alle aldre. Udover den obligatoriske morgenmotion byder programmet på evalueringsworkshop, fortællinger fra 3. rejseperiode og om eftermiddagen er der mulighed for at prøve nogle af de mange profilfag.

Nye Elevers dag

Søndag kommer hovedparten af de nye elever til det kommende skoleår på besøg sammen med deres forældre. De nye elever skal mødes deres kontaktlærer og kontaktgruppe, samt høre om skole- og profilfag. dagen er delt i 2 afsnit. Kontaktgruppe 1-22 har samling kl. 09.30 og Kontaktgrupperne 23-44 har samling i Multikulturhuset kl. 14.10.

Det nuværende elevhold er velkomne til at deltage i programmet, men det er ikke en bliveweekend.

Vi glæder os rigtigt meget til at møde de nye elever og deres forældre og håber, at de er lige så fantastiske som vores nuværende elevhold 🙂

Sommerskole

Er du 14-17 år gammel og har du ferie i uge 27,28,29,30 i år? Så kom til Ranum og deltag i vores Internationale Sommerskole, oplev et fantastisk fællesskab med unge fra hele verden.

Læs den mobilvenlige brochure her https://goo.gl/omrHC2 eller læs mere på sommerskole

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!