Endelig kom foråret og dermed varmen til Ranum

Klik på billedet for flere billeder.

Endelig kom foråret og varmen til Ranum, og selvom vi har prøver og eksamener over hele skolen, så har der også været tid til at hygge på plænen, spille fodbold og rigtig mange elever har taget bøgerne med udenfor. Humøret er højt og ikke mindst sidste fredags elevfest har skabt mange nye og tættere venskaber.

Prøverne er forløbet uden de store problemer

De skriftlige prøver er i fuld gang og eleverne har arbejdet målrettet og energisk. Prøverne er forløbet uden de store problemer, og de udfordringer der har været skyldtes beklageligvis fejl og mangler fra Undervisningsministeriets side.

Mange elever bruger hele prøvetiden og det giver en god tilfredsstillelse at nå helt i mål. Vi har både internationale og danske prøver på samme tid i denne uge, så når prøverne overlapper må eleverne eskorteres og isoleres fra alle medier og kommunikation med omverdenen. Det klarede de internationale elever fantastisk og om en uge kan de se frem til en periode med mere aktivitet end bøger. Det har de virkelig fortjent.

Ugen startede allerede søndag eftermiddag, da eleverne vendte opstemte tilbage til Blå bog skrivning og fotosession. Det blev en hyggelig eftermiddag og aften med masser af sjove historier og grin.

Evaluering af elevfest

Mandag aften holdt vi et fællesmøde med Jens og Allan fra forældrerådet, og den netop overståede elevfest blev evalueret for at sikre at den sidste elevfest bliver en succes for alle. Der havde været nogle udfordringer ved den sidste elevfest, som skabte en utryghed, og enkelte brød reglerne for festen, så de ikke kan deltage i den næste.

Det lykkedes heldigvis samarbejdet med elevfestudvalget at sætte en konstruktiv retning for den sidste elevfest. Der skal lyde en kæmpe tak til alle de frivillige forældre, som bruger masser af tid og energi på at skabe en god elevfest.

Talentpriser til 3 Ranum elever

Fredag var der prisoverrækkelse på Johannes V. Jensen Museet i konkurrencen om en moderne Himmerlandshistorie. I år gik førsteprisen til et af forfatterens bysbørn, Caroline fra Farsø, mens tre elever fra Ranum Efterskole, Andreas Virenfeldt, Karoline Holmager Hundborg og Cecilie Lykke Eriksen modtog henholdsvis 2., 3. og talentpris. Flot indsats fra alle deltagere og et stort tillykke til alle vinderne.

Kristi Himmelfart står for døren, og ca. 2/3 dele af skolens elever er rejst hjem på forlænget weekend. De øvrige elever skal til prøve både torsdag og fredag og mange bliver derfor på skolen hele weekenden. Vi arrangerer hygge, aktiviteter og udflugt, så det bliver ikke kedeligt.

I den kommende uge er der igen prøver for alle elever, og ind i mellem starter forberedelserne til synopsisskrivning. Hverdag er der aktivitetstilbud og eleverne skal hverdag vælge mellem studietid, aktivitet og pligter. Det er en super dejlig tid, fordi der også er masser af luft til hygge og leve fællesskabet helt ud.

Sommerskole

Er du 14-17 år gammel og har du ferie i uge 27,28,29,30 i år? Så kom til Ranum og deltag i vores Internationale Sommerskole, oplev et fantastisk fællesskab med unge fra hele verden.

Læs den mobilvenlige brochure her https://goo.gl/omrHC2 eller læs mere på sommerskole

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!