Awardshow, Int. prøver og åbent hus i morgen

I morgen holder vi Åbent Hus fra kl. 13-17 for alle interesserede. Klik på billedet for at afspille videoen.

Eleverne viser rundt og fortæller om deres efterskoleliv og mange oplevelser ud i verden. Lærere og elever fortæller om deres faglige forløb, og i festsalen er der oplæg om skolens profil og værdigrundlag. I spisesalene er der lækre forfriskninger og i hallen er der mulighed for at prøve kræfter med bl.a. en surf simulator. Der er kun få ledige pladser til det kommende skoleår, og særligt i 9. klasse drenge, men man har mulighed for at komme på venteliste. Der er ledige pladser til alle årgange til skoleåret 2017-18.

Teaterforestilling er en del af pensum

Århus Produktionsskoles teaterlinje invaderede torsdag festsalen og skabte en unik Voxpop inspireret teater-musikal forestilling. Forestillingen afspejlede unges livssituationer og valg i livet. Video er under udarbejdelse og vil være tilgængelig senere på Facebook.

Gigantisk PVA Awardshow

Den store PVA (Pictures, Videos, Articles) konkurrence for kulturfagsperioden og de mange kulturrejser i januar er nu afsluttet og vinderne er:

Nature_Henrik_Bach_The Sea Turtle

3 bedste fotos – Henrik Bach – 500 kr.

Bedste foto – Henrik Bach – 500 kr.

Bedste video – Sara Kaasgaard – 500 kr.

Bedste artikel – Our own little fairy – Nell Fingleton & Rundt om ildstedet – Hannah Nejsum – 300 kr.

Samlet vinder – Silas Ørberg – GoPro Hero4 Black Edition

Video kan ses herunder. 3 bedste fotos kan findes på flickr og artiklen kan læses her.

Resultatet af konkurrencen er imponerende og vi har aldrig set så mange flotte billeder, videoer og artikler nogensinde. Kvaliteten af især videoerne er blevet væsentligt bedre efter at vi gennemførte et One day Movie maker kursus for alle elever i efteråret. Formålet med konkurrencen er både at dele de mange forskellige indtryk og oplevelser fra kulturrejserne, og at reflektere kulturmøder og erfaringer i kulturmøderne.

Lærer og designer, Nigel Hopwood, har været tovholder i den store konkurrence og der har medvirket både interne og eksterne professionelle dommere. Hovedpræmien var igen et Go-Pro kamera.

De internationale mundtlige prøver er startet

Eleverne på 9. og 10. klasse IGSCE forløbet har taget hul på eksamensperioden og har i denne uge været oppe i bl.a. tysk. Prøverne afvikles i hovedbygningen, og er forløbet helt efter bogen. Prøverne sendes til Cambridge, og vurderes af eksterne censorer. De mundtlige prøver på international linje fortsætter hele næste uge.

I den kommende weekend er der Åbent Hus og blive-lørdag. Og søndag er der hygge og afslapning, så vi kan få ladet op til den kommende uge.
Der er masser af forberedelser til de kommende profilfagsrejser i uge 15, og der udsendes rejsebreve og opdateres Facebook grupper, så alle kan følge med på rejserne.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!