Indendørs wakeboard, ny køkkenchef og sommerskole

God energi, fokus på de internationale mundtlige prøver og masser af aktiviteter har fyldt denne uge på Ranum Efterskole College. De fleste af eleverne har svævet på en lyserød sky efter en vellykket elevfest i fredags, og der holdes i hånd og deles krammer ud, så man skulle tro det var juni.

I profilfagene er særligt de udendørsfag blevet sat tilbage af det kolde vejr. Waterperformance har fået deres varme udstyr, men nu er vandet hårdt og derfor må der trænes balance og surf på simulatoren i gymnastiksalen.

I samlingerne har vi vendt den politiske situation i Danmark med regeringskrisen. Og i husene har eleverne drøftet vores højt skattede fri-frugt ordning, som var stoppet pga. frugt-svineri. Resultatet er at den nu er genindført, fordi alle har givet løfte om at ville tage ansvar for at der ikke svines med brugt igen.

Ny ambassadør for REC og ny køkkenchef

I køkkenet har vi sagt farvel til vores dygtige køkkenchef Jimmi Petersen, der er blevet ansat som turistchef i Himmerland. Vi benyttede samtidig lejligheden til at udnævne Jimmi til ambassadør for skolen.

Ny køkkenchef er Henrik Flodager Mouritzen, som tidligere har stået for flere store projekter bl.a. som køkkenchef i DGI Huset Nordkraft. Henrik er tiltrådt og vil fortsætte det gode arbejde, som Jimmi startede med at prioritere lokale råvarer, egenproduktion og bæredygtighed. Vi glæder os til samarbejdet og ny inspiration i køkkenet.

I aftenprogrammet har der både været tid til hygge, afslapning og sport. Tirsdag var der afspænding og massage på loftet.

Til sommer har vi inviteret vi unge fra hele verden til en international sommerskole for teens. Man kan vælge 1-2 eller 4 ugers program og vil opleve et internationalt engelsk sproget fællesskab med masser af aktivitet og sjov.

Læs margasinet på engelsk for teens.

International sommerskole for familier.

Hvis man drømmer om at prøve et efterskoleophold, men ikke er i aldersgruppen 14-17 år, så er der nu mulighed for at opleve Ranum Efterskole College i uge 27-28 eller 29. Vi har i samarbejde med AFS Interkultur Danmark tilrettelagt et rigtigt godt program med mulighed for at lære engelsk, spille musik, sejle, danse og meget mere, samtidig med at man kan være på familieferie. Hver familie får sin egen lejlighed med 4-6 senge og teenagerne sender vi i sommerskolen for teenagere.

Udover de fælles program punkter er der også mulighed for at lave egne udflugter ud i Himmerland eller til Vesterhavet. Der vil forhåbentlig komme familier både fra Danmark, Norden og Nordeuropa, så fællesskabet bliver mangfoldigt. Læs mere under sommerskole-menuen. Link til sommerskole.

Åbent Hus på lørdag den 12. marts kl. 13-17.

Elever og lærere viser Ranum Efterskole College frem for interesserede på næste lørdag. De forskellige profilfag og kulturfag laver udstillinger og der er rig mulighed for at få en snak om de mange aktivitets- og faglige tilbud på skolen. Der er få pladser til drenge i 9. og 10. årgang til skoleåret 2016-17. Og der er ledige pladser til alle i det følgende skoleår 2017-18. Kom til Ranum, vi har rigtigt meget spændende at byde på og der er forfriskninger og oplevelser for alle hele eftermiddagen.

Hip Hop International i Randers

En gruppe danseelever deltager i den store Hip Hop International danse konkurrence i Randers på lørdag den 5. maj kl. 11.-20. Vi har lavet en stand på konkurrencen og der er mulighed for at høre mere om vores skole og mulighederne for at danse, samt rejse til London, Berlin, Beijing og NY med dans.

I den kommende weekend er der forlænget weekend, med undervisningsfri på mandag. Det betyder at eleverne først skal vende tilbage mandag efter kl. 18.00 Ranum busservice kører til Hobro, Viborg, samt til Padborg.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!