Muslingeflødeboller, familieweekend og besøg fra USA

I forrige weekend, Lørdag fik vi besøg af to jubilæumshold fra det gamle lærerseminarium og søndag var en større gruppe fra Gastronomiholdet involveret i Løgstør Kanal Rally, hvor de sammen med køkkenchef Lars Jeppesen præsenterede en kulinarisk verdensnyhed, en muslinge-flødebolle.

I denne uge har alle elever haft mundtlige prøver i flere fag. De internationale elever har efter en uges pause, haft deres sidste 4 skriftlige prøver i denne uge. Den kommende tid vil blive præget af at skoleåret nærmer sig sin afslutning, der skrives mindebøger i fællesstuerne om aftenen og eleverne søger tættere sammen i de nære fællesskaber. Om Onsdagen fik vi besøg af godt 200 2. klasseelever fra hele Vesthimmerlandskommune. de fik en anderledes idræts- og aktivitetsdag med en rejse rundt om jorden. I weekenden er der Familiedag fredag og lørdag. Søndag er der Nye Elevers Dag hele dagen, og vi glæder os rigtigt meget til at se de kommende elever.

Gastronomiholdet bød på muslingeflødeboller

Ranum Efterskole College præsenterede i søndags en kulinarisk verdensnyhed – flødebolle med blåmuslinger.

223 børn rejste jorden rundt i Ranum

En oplevelsesrig og grænseoverskridende formiddag for store og små efterskoleelever, da 223 2. klasse elever fra de omkringliggende folkeskoler gæstede os til idrætsdag i Ranum.
9 poster i det snart legendariske løb “Jorden rundt med Ranum Efterskole College” blev tilbagelagt i yderst engageret stil – mens smilene bredte sig hos guider og gæster!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Besøg fra USA

I forgårs fik vi besøg af 11 elever fra vores amerikanske venskabsgymnasium Kirby & Pacific Collegiate Schools. De er efter en kort landing nu i København, hvor de oplever gadekulturen og must-see attraktionerne, inden de i den kommende uger skal opleve Ranum Efterskole Coolege. De skal også på besøg hjemme ved deres værtselever, og opleve et dansk hjem.

Velkommen til David! – en EVS-frivillig

Vi siger hej til David som kommer til Ranum d. 14. juni. Herunder ses Davide (til højre) sammen med David, vores kommende EVS frivillige, som han mødtes med i Barcelona.

Familie weekend

Fredag og lørdag skal forældre-og søskende prøve at være på Ranum Efterskole College i et døgn. Fredag aften er der bl.a. Nepal banko spil, og lørdag morgen er både elever og forældre på morgenmotion. Efterfølgende er der profilfagsoplæg fra 3. rejse og så skal alle ud at prøve nogle profilfag og aktiviteter. Dagen slutter med en fællessamling, hvor der også er planlægning af Nibefestival.
Søndag er der Nye Elevers Dag. Vi glæder os rigtigt meget til at se alle de nye elever og deres forældre.

Årets elevfest d. 19 juni

Så er der kun 14 dage tilbage til Årets RE-ELEVFEST. Husk sidste tilmeldingsfrist er d. 10 juni! I kidd you not!

Den kommende uge

Hele næste uge kommer til at stå i de mundtlige prøvers tegn. Og ellers kan vi byde velkommen til 14 gymnasieelever fra vores venskabs gymnasium Utsikten i Sverige, som skal gæste os 10 dage.
På søndag kommer også 9 unge fra vores franske venskabsskole i Paris. De skal opleve efterskolelivet i 10 dage, og vores internationale elever får en stor udfordring i at være værter for gæsterne.

De kan blandt andet hygge sig med en Tour De Vesthimmerland om mandagen og måske fange en fisk om torsdagen. Jo, det hedder programmet, “Fang en fisk”.

Mandag, tirsdag og onsdag er der desuden åbne haver fra kl. 15 hvor eleverne kan få grønne + beskidte hænder i “Haver til maver” projektet. Porrer og lange løg begynder, at tage form.

Med venlig hilsen og rigtig rigtig god weekend.