Bryllup for sjov & fint besøg fra sverige

Vi har haft fint besøg fra Sverige. Startet nyt livsbekræftende udendørs projekt op og foto&video konkurrencen er i fuld gang. I weekenden blev der holdt det fineste bryllup – Godt nok for sjov, men glæden og stemningen var ikke til at tage fejl af.

Vi har afholdt prøver i de internationale klasser hele ugen og de fortsætter både torsdag og fredag, selvom det er Kr.Himmelfartsdag i Danmark. Da vi havde eftermiddagsmødepligt i søndags, kan de elever, der ikke har prøver torsdag og fredag tage hjem i dag, onsdag.

I samlingerne har vi naturligvis fulgt situationen i Nepal og netop som det forlød at efterskælvene var ved at ebbe ud og folk begyndte at bygge op igen, så kom der i går et meget stort jordskælv igen. Det forværrer naturligvis situationen betydeligt, og denne gang var centrum kun ca. 30 km fra vores venskabsskole i Meetche. Mange huse er ødelagt og denne gang gik det også alvorligt ud over skolens bygninger. Der er ikke meldinger om sårede eller dræbte fra området. I kan støtte de nødstedte i Nepal gennem skolens indsamling.

Stem på din favorit: Foto & Videokonkurrencen

I øjeblikket stemmes der om hvem der skal vinde dette års P3 foto og videokonkurrence.

Det er video og fotos fra de netop afsluttede verdensomspændende rejser vores elever har været ude på.

Se playlisten herunder med de 13 videoer. Du kan vælge at se dem en efter en ved at trykke på >> nederst eller se dem alle direkte på youtube.

Haver til maver

Haver til maver” et fantastisk efterskoleprojekt er skudt i gang på Ranum – og sikke en herlig sommereftermiddag det var med jord under neglene…
Hver kontaktgruppe har fået tildelt et lille stykke jord og skal den kommende tid etablere en kreativ nyttehave.

Bryllup for sjov: Anne og Bertram bliver gift

D. 9 maj holdt vi et stort bryllup(bare for sjov) for Anne og Bertram efter alle kunstens regler. Med egen huspræst og en gæsteliste på flere hundrede var der grobund for en fantastisk aften i kærlighedens tegn. Der var blomster og buketter, samt bryllupskager og en menu, som var det et celebrity bryllup værdigt. En stor tak til lærere og elever for en stor indsats.

Besøg fra Sverige: Skellefteå Ungdomssymfoniorkester

Vores uge startede med et besøg fra Skellefteå Ungdomssymfoniorkester, som både søndag og mandag bød elever, forældre og ansatte på en musikalsk oplevelse uden lige. De unge mennesker spillede både klassisk og fortolkninger af nyere sange, så vi rigtig blev vist rundt i det musikalske univers!

I næste uge

I den kommende uge skal alle elever forberede oplæg til de mundtlige prøver. Tirsdag skal hele skolen afsted til AFTRYK Festival i Bælum. Det er en musikfestival for 15 efterskoler, hvor vores musikhold vil optræde foran 1400 andre unge ! Vi kører afsted tidligt på eftermiddagen og er først hjemme ved midnat. Festivalen sluttes af med det super hotte band Ulige Numre. Torsdag er der fotografering til årets mindebillede og Blåbog.

I den følgende weekend deltager en større gruppe elever i Ålborg Karneval og foregår 100% uden for skolens regi.

Med venlig hilsen og rigtig god Kr. himmelfart, samt god weekend!