Fællesskab, god start på profilfag og solformørkelse.

Kære læser!

Sidste uge sluttede af med en weekend med masser af aktiviteter, ud-af-huset arrangementer og Åbent Hus. Skolens meget dygtige dansetrup (eller crew) REPlay ‘hiphoppede’ sig bl.a. til en flot 8. plads ved Hip Hop International i Randers.

Godt åbent hus arrangement

Vores Åbent Hus arrangement for både de kommende elever og andre unge mennesker med en interesse for at komme på efterskole, var en stor succes. Vi vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til de mange besøgende, vores elever og vores ansatte for et arrangement som har modtaget megen ros.

Udfordret fællesskab

Pædagogisk set har weekenden og starten af denne uge dog desværre også budt på nogle hændelser som har udfordret vores fællesskab. Nogle elever har overtrådt skolens rammer og regler for opførsel – bl.a. indtagelse af alkohol. Vi har talt om udfordringerne med eleverne på vores fællessamling og det har været et emne på kontaktgruppemøderne.

Profilfag godt fra start

Profilfagene er kommet godt i gang. Det er skønt at opleve den energi der skabes når eleverne kaster sig ud i nye udfordringer med åbent sind! Flere billeder og videoer fra de nye profilfag kan ses på vores facebook side, hvor man også vil finde opdateringer fra skolens dagligdag generelt.

Frokostgrill på årets første forårsdag

Det har været en uge med solskin, forårsblomster og syngende fugle – en uge hvor vi har skulle geare lidt ned efter weekenden, en uge hvor vi skulle minde hinanden om at vi samlet står stærkest.

Køkkenholdet har også brugt det dejlige solskin og givet den ekstra gas… eller kul;=) ved at forkæle os med en kulinarisk oplevelse, der sender tankerne hen på en varm sommer dag.

Solformørkelse

Apropos en uge med solskin, så vil næste uge byde på en spektakulær oplevelse – altså hvis det er skyfrit – da vi vil have muligheden for at opleve en 85% solformørkelse fredag d. 20. Skolen vil lave en lille event omkring denne hændelse og der er derfor indkøbt beskyttelsesbriller til alle. Vi krydser fingre for at det gode vejr holder!

Rigtig god weekend til jer alle.

Ranum Efterskole