Sidste nyhedsbrev 13/14

Kære læser!

Skoleåret 2013-14 sluttede med et brag af en outro-uge. Vi har været rigtig heldige med vejret og fik sol og lysenætter til at sige ordentligt farvel til hinanden.

Onsdag – Fodboldkampen

Onsdag sluttede de sidste eksamener og allerede samme eftermiddag var der afslutningskamp mellem lærere og elever i fodbold. Efter sidste års nederlag tl elevhold 9, så varmede det lærerne igen at tage sejren hjem for 9. gang.

Fodboldkampen lærer mod elever

Onsdag aften var der sidste aften på værelserne inden store oprydning, og der blev hygget helt igennem og snakket til den lyse morgen. Ved midnat blev der holdt kollektivt natteløb og alle samledes i skolegården for at synge livstræet og Gi´os lyset tilbage, samt give Livstræet en fællesskrammer. Det var naturligvis et brud på skolens reglement, men også en markering af et stort og stærkt fællesskab, som bliver et minde for livet.

Torsdag – Oprydning & Livø

Torsdag ryddede alle op på værelserne og om eftermiddagen var vi på fælles tur til Livø, Limfjordens Perle. Eleverne sejlede i store RIB-speedbåde frem og tilbage, og på Livø var der arrangeret en rundtur på øen, samt en hyggelig middag. Torsdag aften var der igen mindebogsskrivning og hygge.

Fredag – Galla

Fredag formiddag stod den på hovedrengøring af værelser og hele skolen. Om eftermiddagen gjorde eleverne sig klar til den store gallafest og det blev den smukkeste fest og aften i mands minde. Stemningen var fantastisk og eleverne dansede lancier, samt sang og hyggede sig i festsalen med Awardshow. Lærernes show var højdepunktet for aftenens show, og chokerede igen på bedste vis eleverne med stærkt karikerede scener af årets skæveste fælles oplevelser. Natten til lørdag blev alt for kort og tårerne trillede i en lindstrøm over de lyse morgentimer.

Lørdag – Dimission

Lørdag formiddag strømmede forældre og søskende til fra alle verdenshjørner og snart var bilerne pakkede og alle samlet i Kulturhusets store hal.
Dimissionen forløb med sang og kor, samt taler og uddeling af prøvebeviser og skoleudtalelser til alle. Årets kammeratskabspris blev uddelt af Rotary Løgstør og der var også priser til de to elever med det højeste gennemsnit i 9. og 10. årgang. Ligeledes blev der uddelt en pris af lærerne til en elev, som har udviklet sig markant i løbet af skoleåret, og trods udfordringer har klaret sig til forbillede for andre.

Se flere billeder fra Dimission.

Efter det formelle program fik alle familier til frokost på torvet og i kantinen, og eleverne samledes med lærerne til den sidste store afsked og for mange store tudetur. Og først ved 15 tiden var de sidst klar til at drage afsted. Det var hårdt at sige farvel for alle!
Skoleåret 2013-14 og det 10. elevhold blev en rigtig positiv oplevelse, mange samledes igen på Nibefestival, hvor en stor flok forældre igen bakkede omkring efterskolefællesskabet ved at tage vagter i Ranum Efterskoles Venners telt på Campen. Det gik efter sigende også rigtigt godt!

Personligt RE-Postkort

Har I lyst til at sende en sommerhilsen fra dette skoleår, så har Nigel lavet en række sommerpostkort, som I kan sende via FB – del og skriv en personlig hilsen

Se flere facebook sommerpostkort.

Vi er gået på sommerferie

Nu er vi alle gået på sommerferie og kontorerne er lukket til uge 31. Vi kan kontaktes på info@ranumefterskole.dk og på telefon 96664400 ved vigtige situationer – lad den ringe igennem og læg evt. en besked.
Vi glæder os meget til at møde de nye elever den 10. august og til at tage det nye Ranum Hus i brug.

Tak for dette skoleår og rigtig god sommer til alle!
Olav Storm Johannsen
forstander.