Prøver, cupcakes og mindebog

Kære læser!
Hele Ranum Efterskole summer af prøveforberedelser og aktivitet. Efterhånden som resultaterne fra årets anstrengelser dumper ind med posten og holdene afslutter deres mundtlige prøver, så gøres der også status. Mange hold ligger rigtigt flot, og særligt et engelsk hold udmærker sig ved at have et gennemsnit på skriftligt 11,3 og mundtligt 11,5. Det er bare et super flot resultat, som alle kan være stolte af! En anden gruppe elever, som med rette også kan være stolte, er jagtholdet, som netop har bestået deres jagtprøver!

Prøverne lægger et vist pres på mange elever, men det kan heldigvis forløses gennem de mange aktiviteter ved siden af læsning og prøver. I løbet af ugen har der bl.a. været afholdt mesterskab i Cup-cake bagning, produktion af hjemmelavet Hyldeblomstsaft og pandekagebagning over åben ild. Det blev en helt fantastisk formiddag med masser af kreativitet og hygge.

Det er blevet tid til at skrive mindebøger og en eftermiddag samledes eleverne ved Vilsted Sø, for at skrive hilsner i hinandens bøger, mens de nød solen og vandet til egen musik, samt Brugsens roulader.

Vi har også haft besøg af en ambassadør for trafik sikkerhed Live, Rene Holtebo Merrild. Han fangede de unges opmærksomhed og satte deres sikkerhed på dagsordenen for et par timer, og der var også et par hint til vores mange street performere, som heldigvis er ret godt kørende – eller flyvende i skolegården. NB. Den store rampe i Skaterhallen er nu færdig og kan give alle udfordringer!

I dag, fredag, er eleverne til den sidste elevfest arrangeret af dette års forældre- og elevfestudvalg. Der er rigtig god opbakning fra alle sider. Vi håber, at de unge for en sikker og god fest denne lyse sommeraften.

I den kommende uge er der igen mundtlige prøver non-stop og ved siden af disse en del aktiviteter. Bl.a. er der optakt til gallafesten, samt en række nomineringer. Eleverne har deres egen nomineringer i alle mulige fantasifulde kategorier. Og så har alle elever mulighed for at nominere og vælge den pige og den dreng som skal være Årets kammerater 2014. Prisen er indstiftet af Rotary Løgstør og uddeles for 4. år i træk ved årets dimission den 28. juni.

I den kommende weekend vil der forhåbentlig blive rigtig mange elever på skolen, og nyde den sidste weekend med en masse fællesskab og aktivitet. Eleverne kan både hygge sig på skolen. I Rønbjerg er der Rønbjerg Open med surf, wakeboarding og SUP boards i weekenden. Ranum Efterskole også har nogle deltagere med og hjælper med aktiviteten. Eleverne kan også tage med til Aalborg Regattaen, hvor vi har et aktivitetstelt og vores store sejlbåd med. Ranum Efterskoles gastronomi elever og køkkenleder Lars Jeppesen inviterer desuden på en verdenspremiere iform af en ny Limfjordsret til ære for den gamle nonne Jomfru Ane.
Kig forbi Utzon huset ved havnen. Vi uddeler smagsprøver og byder op en sejltur.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!

Olav Storm
Forstander.