Nyhedsbrev 17.5.13

Kære læser!
De skriftlige prøver er forløbet rigtigt godt og der har været en fantastisk koncentration i den store kultursal. Rigtig mange elever har siddet hele tiden ud ved prøverne og ved matematikprøven for 10. klasse blev der svedt særligt meget. Cambridgeprøverne er også forløbet helt efter planen, selvom godt 90 elever måtte isoleres fra omverdenen lige efter 4 timers matematik, og til prøven kunne sættes i gang.

Ugen har stået i prøvernes tegn, men alligevel har et stort løbehold været til Sildeløbet i Nibe. De vandt igen i år præmien for største tilmeldte hold, og det på trods af at vi ikke kunne have alle Cambridge eleverne med og at vi kun havde elever med der ville løbe 10 km og halvmaraton.

Fredag eftermiddag er en rigtig hyggelig afslutning på ugen, og vi har nu indført at vi laver fælles kage afslutning i Kærhuset og i Spisesalen i Seminariehuset, hvor eleverne skal krydses af inden de tager af sted på weekend.
I denne weekend er der Pinse og alligevel er der en del elever som vil blive og hygge sig sammen på skolen. I den følgende weekend er der faldskærmskursus, og de elever der skal med her, skal have underskrevet forsikringspapirerne af forældrene. Se link til tilmelding under siden Undervisning.

Hele familien og kontaktgruppen fejrede Martins fødselsdag!

I den kommende uge møder eleverne igen mandag ml. kl. 18.-21.30. Ugen byder igen på prøver og på forberedelse til de mundtlige prøver. Tirsdag får vi besøg af 82 unge fra Gregers Krabbe Friskole. De skal på efterskole-lejrskole og låner Imaginationloftet og spisesalen frem til fredag middag.
Onsdag får vi besøg af Tamela Youth Group som vores Ghana besøgte i vinters, og de vil opføre deres danseshow, samt lave workshop for de elever der har lyst til at medvirke.

Der sker ikke så lidt på en almindelig aften på Ranum Efterskole. Lige fra en radiator, der sprang læk, til rundbold og skønhedsaften.

Torsdag formiddag er der fotografering af alle elever og personale til årets mindebillede. Om eftermiddagen drager hele skolen til AFTRYK festival på Østhimmerland Efterskole. På vejen vil der være en udflugt til bl.a. Thingbæk Kalkminer ved Rebild.

Det bliver en rigtig dejlig efterskoleuge!

Med venlig hilsen og rigtig god weekend til alle!
Olav Storm Johannsen