Performance, snegrill, Lucia og valg til 3. periode.

Kære læser!

Performanceugen sluttede med en flot række forestillinger, julemarked og mange aktiviteter overalt på skolen. Og selv om vejret søndag var absolut i mod os, så nåede godt 100 gæster frem til forestillingen. Mandag så de lokale skoler den sidste forestilling, og det unge publikum var heldigvis begejstrede da skuespillerne traditionen tro slag manuskriptet og gik på særdeles slap linje de sidste scener. Se flere billeder her.

Mandag eftermiddag holdt vi igen prøve valg på de nye profilfag, der skal på stemmesedlen til 3. periode. Fagene er vist nedenfor og igennem ugen har lærere og elever kommet med yderligere input til det faglige indhold og målet for fagene. Ligesom der har været arbejdet intenst på at afklare ekspeditionsmålene. Det er næste lykkedes op til weekenden, men den endelige valgliste er elektronisk kommer ud på mail til alle elever og forældre inden mandag.

Tirsdag holdet køkkenholdet snegrillning, og det var rigtigt flot, men også temmelig koldt for macho-grilllerne. Samme aften fortalte vores to nepalesiske elever om deres land og liv som unge i Nepal og det var fremragende inspiration og forberedelse til den forestående ekspedition.

Onsdag aften efter at hardball klubben var færdig kl. 21. holdet vi Master Christmann aften på alle værelserne, og eleverne deltog ivrigt i de temaer omkring trivsel og samvær, som blev annonceret over højtalerne. Sigtet er at sætte fokus på god værelseskarma og rummelighed i samværet.

Torsdag morgen gik to hold piger i Lucia optog gennem alle gange og værelser. Det var en smuk og dejlig måde at blive vækket på og selvom det var hundekoldt, så var stemningen høj blandt eleverne.

I den kommende uge er der terminsprøver fra mandag til onsdag for alle. Terminsprøverne er en vigtig del af standpunkts- og karaktergivningen, så det er forventet, at alle møder friske og 100 pct. klar op mandag morgen, se link under undervisning.

I lektietiden er der mulighed for at høre mere om de mange forslag til profilfag i 3. periode.

Onsdag kårer vi årets juleværelser. Lærerne er dommere, og de kan bestikkes med sødesager og julesang. Der kommer også masser af billeder på FB og hjemmesiden, så I kan også gå ind og like, hvis I vil stemme et værelse til FB sejr. Onsdag slutter også konkurrencen om de 5 RE halskæder – se link. Se om du kan vinde en smuk julegave.
Torsdag efter de sidste prøver, har vi store julerengøring – alt julepynt skal pilles ned. Og efterfølgende 80’er høvdingebold turnering mellem kontaktgrupperne. Udklædning er obligatorisk!

Fredag er der juleafslutning med besøg i Ranum Kirke til en julegudstjeneste kun for Ranum Efterskole. Efterfølgende er der julefrokost, og stor juleafslutning i festsalen, inden vi alle danser rundt om juletræet og tilsidst tager afsked med hinanden og det første ½ år i dette skoleår ved at kramme Livstræet i skolegården. Forældre, elever og søskende er velkommen til komme i kantinen mellem 14-15. hvor der er en forfriskning, samt kaffe og saft på kanden. Her vil I også kunne møde kontaktærerne og hilse god jul.

De fleste elever er hjemme denne weekend, efter den lange performance periode og med sig skulle de gerne have Årets julekort til forældrene fra Ranum Efterskole.

Med venlig hilsen og fortsat god weekend!
Olav Storm
forstander