Nyhedsbrev uge 35 Kærhusaften og koncert

Fredagssamling – efter vaka-vaka ! Før fyldte vi hele hallen og allerede efter 3 uger er fællesskabet så tæt, at vi fylder det halve.

Kære læser!

Eleverne mødte søndag aften ind til deres første helt “normale” RE uge, og gensynsglæden var overvældende! Flere forældre valgte også at aflevere selv og der var rigtig god stemning ved “forældre-kaffen” i Kærhusets spisesal. De forældre som har tilmeldt sig det frivillige forældreråd var samlet i spisesalen og fik en flot overlevering af det tidligere forældreråd. Der var også møde imellem det afgående og det nye elevfestudvalg. Samarbejdet er hermed startet op og med den fart eleverne har på i deres fællesskab, så er det godt at vi er i gang og på forkant.

Ugen er gået med boglige timer, profilfag og flere aftenaktiviteter. Bl.a var der mandag træning med vores Ghanesiske gæstelærer William, som er tidligere professionel fodboldspiller. Mandag var der også gang i surfklubben. Onsdag aften spillede Keep Camping på Imaginationloftet for eleverne, som råhyggede sig på de store madrasser og sækkepuder. Efterhånden som koncerten skred frem kom der også gang i dansen og bandet fik en fantastisk mulighed for at præsentere deres kommende CD.

Onsdag aften deltog en gruppe elever også i den lokale aftenkapsejlads, og kom først i mål foran nummer 2 båd med bare 3 minutter, efter en hektisk match.

Onsdag eftermiddag var dans og design på en overraskelses biotur, hvor de så de fantastisk dygtige streetart-performers i filmen One Step up Revolution.

Torsdag var der gang i alle klubfagene og om aftenen grillede alle i Kærhusets Sydhave og nød den dejlige lune sensommeraften. Og sluttede af med den første Kærhusaften, hvor seminariehusets kontaktgrupper besøgte deres kærlighedskontaktgrupper.Fredag efter de boglige timer holdt vi kontaktgruppetid og fællessamling i hallen, hvor både elever og lærere sammen dansede vaka vaka, inden vi ønskede god weekend til alle.

I denne weekend er der ca. 2/3 af eleverne på skolen og der er gang i mange forskellige projekter. Der er også byfest i Ranum og dermed både fodboldstævne, hvor vi også har hold med, samt festlige aften aktiviteter, hvor eleverne ikke kan deltage.

I den kommende uge er der udover undervisning, forberedelser til valg af 2. periodes kulturprofilfag. Alle har på forhånd ønsket et kulturprofilfag og land, men da der er kommet flere nye ideer og processen med at vælge og danne interessefællesskaber er vigtig, så vil vi over de næste uger kvalificere eleverne til at træffe det rigtige valg indenfor temaet Globalisering og Verdensborger.
Onsdag aften er der tilbud om at deltage i Vendialøbet i Års, der løbes bl.a 5 og 10 km. distancer.

Det frivillige køkkenteam opvartede både kammerater og byfesten, og gjorden aftenen til en fest i køkkenet.

I den kommende weekend er der venneweekend, og tilmeldingsfrist er mandag morgen. Det er eleven, der skal tilmelde 1-2 venner og være med til at stå for en del af programmet.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!

Olav Storm
forstander.

Ranum Efterskole er blevet certificeret til at være en medlem af UNESCO Associated Schools Network, som den eneste efterskole. Målet er at formidle og bevidstgøre eleverne om verdens kulturens arv, samt bygge venskaber mellem unge på tværs af grænser.