Så er der juleferie

Både feriehumøret og julehumøret har været højt i denne uge. De første par dage blev brugt på at afslutte de sidste terminsprøver, mens resten af ugen stod på hygge og nærvær. Vi har nydt hinandens selskab, mens vi har set frem til en tiltrængt juleferie, hvor batterierne kan blive ladt op til et nyt og spændende år.

Terminsprøverne
Efter fire dage kunne vi sætte flueben ved årets terminsprøver. Mens nogle sad dybt koncentrerede inde i prøvelokalerne, var der andre som læste op og skrev de sidste noter ned inden det blev deres tur til at overtage den varme stol i prøvelokalerne.

Julenisser til morgenmotion
Det er ingen hemmelighed at morgenmotion ikke er de fleste elevers yndlingsbeskæftigelse, men morgenmotion skal altså til her på Ranum. Derfor var det også ekstra hyggeligt når dagens morgenmotion byder på varm kakao og chokoladekiks og det var netop tilfældet torsdag, hvor Ranumnisserne var på spild og stod klar på morgenruten.

Julerengøring
Med flere hundrede elever og lærer samlet på et sted, kan der godt blive lidt støvet rundt omkring i hjørnerne. Derfor havde vi gang i vores helt store julerengøring og når selskabet er godt og musikken høj, så er det intet problem at svinge støvekosten og tage en dans med gulvmoppen.

House CUP og høvdingebold
Med Ranumhus i front skulle der kæmpes videre om titlen, som vinder af årets House Cup. Eleverne kæmpede bl.a. i disciplinerne Santa’s Sleigh, småkagespisning og Speedy Cups. Et par enkeltegav sig i kast med en tyvstart, men det hårde dommerpanel var hurtige til at opdage synderne. Holdånden og vindermentalitet stoppede dog ikke ved House Cup. Vi fortsatte med lidt julekonkurrence torsdag, hvor der skulle spilles julehøvdingebold. Kontaktgrupperne fandt hver især deres bedste kostumer frem og indtog multihallen.

Juleafslutning
Ingen juleferie uden en juleafslutning. Hvert år er der tradition for, at vi tager til gudstjeneste i Ranum Kirke og i år var ingen undtagelse. Torsdag aften var Ranum kirke derfor fyldt op med efterskoleelever. Fredag fortsatte den gode julestemning med besøg af julemanden, som havde 380 slikposer med i julesækken. Derudover havde de kære lærer forberedt et krybbespil af lidt mere underholdende karakter.

Til slut vil vi gerne ønske jer alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

De bedste julehilsner fra alle os på