Afslapning og hygge inden årets vildeste danseweekend

Nogle gange er det bare rart at kunne læne sig tilbage, snakke med vennerne, se en film, nyde en kop te eller læse en god bog. Derfor var der hverken koncerter, foredrag eller andre aktiviteter på programmet i denne uge. I stedet har vi brugt ugen på at lade batterierne op til en ny weekend, hvor Michael Jacksons hits og dansetrin findes frem, når Anthony King gæster os til vores danseweekend.

Søskendeweekend

Velvære og trivsel på Ranum Efterskole College
Tidligere på skoleåret havde vi besøg af Thomas og Jennifer i forbindelse med et forskningsprojekt om trivsel og velvære på danske efterskoler. I torsdags kom de tilbage for at fortælle os mere om, hvad de indtil videre har fundet ud af gennem forskningsprojektet, men også for at diskutere hvor Ranum gør det godt, og hvor der er plads til forbedringer for at højne både ansatte og elevers trivsel og velvære. Det var et spændende oplæg, som gav os et indblik i, hvordan vi sammen kan gøre Ranum til en endnu bedre efterskole for elever og lærer.

Nye AFS elever
I mandags landede fire AFS-elever fra Guatemala i Aalborg Lufthavn, og de skal bo her på Ranum de næste fire uger. De har fået sig en kontaktgruppe, fået sig nogle roomies og er altså 100 % klar til at opleve livet som dansk efterskoleelev.

Kom forbi vores julemarked og få den perfekte start på julen
Den 1. december sparker vi julen i gang med et julemarked, men det er ikke hvilket som helst julemarked. Eleverne vil i den kommende tid finde kreativiteten frem og lave julepynt, julekager og måske også et par juledekorationer, så de kan få pyntet op til julen. Det bedste af det hele er, at alle de penge, som eleverne får samlet ind på dagen, går til rigtig gode formål. Når eleverne i starten af det nye år rejser afsted på deres kulturfagsrejse, tager de nemlig pengene med og donerer dem bl.a. til et hjem for Hiv-smittede piger i Indien, vores venneskole i Nepal og et dyrerehabiliteringscenter i Namibia. Så sæt kryds i kalenderne og kom med når vi sætter gang i julen og hjertens fest. I kan læse meget mere om vores julemarked på vores facebook-begivehed på vores facebook-begivenhed.

I weekenden finder vi danseskoene frem sammen med Anthony King. Lørdag er det eleverne, der danser om kap med Anthony King, når han lærer os Michael Jacksons bedste dansetrin, mens vi holder et åbent arrangement for alle, som kunne have lyst på søndag. I skal bare huske at tilmelde jer lige her.

I næste uge begynder 10. klasserne at skrive OSO-opgaver, mens 9.klasserne begynder på deres projektopgaver. Derfor har vi heller ikke de normale undervisningsfag, da alt fokus bliver rette mod OSO- og projektopgaver.

Hilsen alle os på