God karma og forberedelse til Efterskolernes Dag

Mandag aften blev Ranum igen fyldt med en masse glade unge mennesker efter en forlænget weekend. I ugens løb har vi haft besøg af Casper Steinfath og været en tur i Aalborg Storcenter med dans og musik. Derudover har vi også fyldt skolen med en masse god karma.

Casper Steinfath
Vores vandsportselever var onsdag til foredrag med Casper Steinfath, som har vundet både EM og VM-titler i Stand Up Paddle Surfing og krydset Skagerrak på SUP board. Det var et spændende foredrag, hvor der var fokus på både de udfordringer og sejre det kræver for at nå de mål der sættes. Vi kom helt tæt på træningen op til turen over Skagerrak og fik indblik i hvad det kræver at være en af de bedste i verden til Stand Up Paddle Surfing. Vi er spændte på at se, hvad det næste vilde mål bliver for Casper!

Ranum Roadtrip
På søndag åbner vi dørene op for jer til efterskolernes dag, så I kan få et glimt ind i hverdagen på Ranum Efterskole College. Derfor fyldte vi torsdag eftermiddag en af skolens busser op med dansere, sangere og musikere og kørte af sted mod Aalborg for at give et lille smugkig på lidt af alt det, som I kan komme forbi og høre nærmere om på søndag.

Efterskolernes dag – kom og besøg os
Vi står klar til at tage imod jer på søndag med en international brunch kl. 10.00, efterfulgt af oplæg om skolens værdigrundlag, undervisning, profil- og kulturfag, samt den international linje. Eleverne vil også være vært for rundvisninger i løbet af dagen og i vores biologilokale sidder et par elever klar til at vise jer vores samling af spændende dyr der bl.a. tæller slanger, fisk og edderkopper. Køkkenet forbereder et stort Food Court. I kan se et detaljeret program og tilmelde jer dagen her.

God karma
Rundt omkring på Ranum har nogle elever hængt hyggelige citater til at sprede godt humør, anerkendelse og give et smil på læben, men det stopper ikke her. I onsdags havde vi aflyst alle vores aftenaktiviteter til fordel for en aften med fokus på god karma. Eleverne var samlet på deres værelse og snakkede om, hvordan de kan skabe endnu mere god karma på værelserne.

Fodboldholdene til NJM for efterskoler
Hele to drenge- og et pigehold har hele fredagen kæmpet bravt mod en række andre nordjyske efterskoler på et station i Aalborg. Vi er ikke en decideret idrætsefterskole, men rigtig mange af vores elever har et stort talent og holdene klarede sig godt. De fik også flere sejre og en masse fællesskab med hjem.

Nyt Ranum Magasin
Vi har udgivet årets Ranum Magasin og vi syntes at du skal tage et kig på det her. Vi sender gerne nogle magasiner, hvis du vil hjælpe med at dele dem ud, bare kontakt kontoret.

Næste uge
I næste uge skal vi så småt til at pakke vores kufferter og finde passet frem, for når weekend rammer os, rejser vi afsted mod spændende nye oplevelser med profilfagene.

Vi har stadig ledige pladser til dette skoleår! Kender du en som ville elske et år på efterskole, så glæder vi os til at høre fra jer!

Hilsen alle os på