Lad profilfagsrejserne starte!

Om lidt bliver der stille… På skolen i hvert fald. Til gengæld går det løs på P3 Rejserne lige straks. De første tager allerede afsted i dag.

Selvom vejret har svunget som en graf over hjerterytmer, så blev vi velsignet med en ordentlig bunke, dog momentvise, solstråler. Og det forårsagede hygge på græsset, røde kinder og korte ærmer. Kort sagt: Vi er klar til forår og sommer. Noget andet, der er klart er nyhedsbrevet, som du jo allerede er godt i gang med at læse. God fornøjelse med resten.

Gadekunst-undervisning

Vi har haft besøg af en super gadekunstner, som underviste i Street Art i tirsdags. Christoffer Bukh er mest af alt grafittikunstner og sætter dermed sit præg på byen med sin kunst. Noget, som mange af vores elever også har en interesse i. Det var enormt inspirerende både se og høre ham fortælle om, hvordan han udtrykker sig med sin kunst.

Mindetrøjer

Det er altid en stor begivenhed, når der kommer nyt “Ranum-gear”. I denne uge er alle mindetrøjerne blevet delt ud, og heldigvis nåede de til Ranum inden profilfagsrejserne. Så kan alle eleverne stolt kan vise, hvor de kommer fra, imens de bærer et kæmpe fællesskabssymbol med sig på ryggen. Selvom mindetrøjen er en relativt lille og materialistisk ting, så har den faktisk en stor betydning for eleverne og for skolen generelt. Sammen med alle minderne og oplevelserne er den én af de ting, som eleverne altid kan tage med sig, når de ikke skal gå på Ranum mere. Den symboliserer vores fællesskab, og at vi er lige her lige nu for hinanden. Derfor bliver vi altid stolte, når vi ser en ranumtrøje i bybilledet eller bare på skolens gange.

Nye toiletter

Så blev de færdige! Har man fulgt lidt med i nyhedsbrevet og på vores sociale platforme, så har man også lagt mærke til, at vi har haft håndværkere i et par måneder. Nu har de pakket deres grej og efterladt nogle flotte og smukt dekorerede toiletter. Vi har lavet en ultrakort præsentation, så man lige kan få en fornemmelse af, hvad vi mener med dekoreret. Den kan du se lige her.

Følg med os ud i verden!

For tredje og sidste gang rejser vi nu sammen ud i verden. Oplevelser, kulturmøder og ny læring og nye venskaber står altså for døren. Du kan følge med på www.udforskverden.dk, som er en side, der samler opdateringerne fra de 15 tilknyttede Facebooksider.

Oplev verden – sammen med os

Følg med på den sidste og afsluttende rejse for skoleåret 2017-18.

CheerleadingDans

Dykning Egypten & Malta

FashionGastronomi
Iceland StrongerModel UNMountainOxbridgeSejlads

Ski & SnowboardSurfTenerifeWakeboardYoga

US High School

Sommerskole – skal du eller en du kender med?

Vi afholder sommerskole i sommerferien. Programmet er lavet således, at deltagerne både får en masse spændende kulturelle oplevelser, men samtidig lærer de og bliver klogere – for eksempel i Dansk og Science. Tag et kig eller fortæl en du kender om sommerskolen.

Find alt info her: www.ranumefterskole.dk/sommerskole

Den kommende uge

I den kommende uge rejser eleverne hjem og lader batterierne op til den sidste periode på efterskolen, som blandt andet byder på profilfagsrejser.

Vi ønsker alle en rigtig god weekend

Hilsen alle os på