Økonomi og støtteberegning

Det er en investering i resten af livet at gå på efterskole
Et efterskoleår på Ranum Efterskole College er 43 uger. Ugeprisen i 2023-24 er 2.700 kr., som betales i 12 rater. Staten giver støtte til efterskoleåret, hvis du er dansk statsborger eller har tilknytning til Danmark. Statsstøtten afhænger af husstandsindkomsten to år før, eleven starter, og af antal søskende. Skolen hjælper med at udfylde ansøgningsskemaer om elevstøtte.

Herudover har vi jf. vores værdigrundlag besluttet at give de unge mulighed for at forfølge deres interesser og drømme i profilfagene. Derfor har vi forskellige egenbetalinger for rejserne bestemt af om profilfagsholdene rejser til London, USA eller måske helt til Nepal.  Se eksempler på egenbetaling under profilfagsrejser.

Lokal Efterskole støtte

Forældre og elever har mulighed for at søge lokal efterskole støtte både til ophold og egenbetaling på profilfagsrejser. Ansøgningsskema fås ved henvendelse hos kontoret. Vi kan desuden hjælpe med at søge særlige midler via Efterskoleforeningen.

Ranum Efterskole følger Efterskolernes standard vilkår

Her kan du også beregne egenbetalingen – det du skal betale efter at have fratrukket den elevstøtte, staten yder til efterskoleopholdet.
Egenbetaling og elevstøtte udregnes på uge basis. Når du skal udregne betaling for skoleåret, skal du gange med antallet af uger.

Betalingen falder i 12 rater: juni, juli, aug., sept., okt., nov., dec., jan., feb., marts, april, maj.

Beregn efterskoleophold her

Har du været på rundvisning?