Rejser

3 årlige rejser

Rejser på Ranum Efterskole College.
Vi ser ud i verden, og verden ser ind i Ranum Efterskole College. Vi har fokus på mødet med andre kulturer, og vores rejser er tematiserede efter rejsemål.
Det er mødet med andre unge, i andre dele af verden, som former vores egen nationale og personlige identitet — uanset om det er i mødet og samværet med unge fra Norden, Europa, USA, Nepal, Indien eller Ghana. Så hvis du er på udkig efter en efterskole med rejser, så tag endelig et kig længere nede på siden.

Elever og lærere på Ranum Efterskole College former 3 gange om året nye profil- og kulturfag. Processen, hvor vi vælger fag og rejser, er en del af skolens pædagogiske mål. De lange rejser er forbundet med en egenbetaling, og alle må prioritere undervejs. Der er altid rejser uden egenbetaling, og der er mulighed for at søge om individuelt tilskud til både ophold og rejser, så du kan få det bedste efterskoleår.

Rejser til hele verden

Vores rejser

Her er et udpluk af de fantastiske rejser, som vi tidligere har besøgt. Der opstår nye rejser og destinationer hvert år – og der er plads til lige netop din idé.

Alle billederne er taget af elever, der har været ude og rejse med Ranum Efterskole College.

Hvis du vil med os på eventyr så tilmeld dig Ranum Efterskole College i dag

3 perioder & 3 rejser

Vores efterskoleår er inddelt i 3 perioder – 2 profilfag og en kulturfagsperiode.

Hver periode afsluttes med en rejse på 7 til 14 dage; i alt rejser vi op til 28 dage.

Profilfag 1

Aug. til okt.

Den første periode har eleven valgt før efterskolestart, og den bruges til at forberede den første profilfagsrejse. Du lærer at sætte dig både personlige og fælles mål for profilfagsperioden. Vi træner til f.eks. et Padi Open Water dykkercertifikat, som forberedelse til at tage det på den afsluttende rejse. Første rejse varer ca. 7 dage.

Kulturfag

Okt. til Feb.

I den anden periode er temaet Kultur og Verdensborgerskab. Vi tager udgangspunkt i et lands kultur fx USA, Nepal, Sydamerika, Kina eller Japan. I kulturfagene forberedes du grundigt til kulturrejsen, og det er langt fra en ferie. På din rejse møder vi lokale unge og bygger venskaber for livet. Denne rejse varer typisk 10-14 dage.

Profilfag 2

Mar. til maj

Tredje periode fokuserer på personlig dannelse og udvikling ved at kombinere både kulturfag og profilfag. Efterskoleeleverne er nu erfarne i at forme profilfag og engagerer sig i at skabe nye fag og rejser. Fx opfandt en gruppe elever profilfaget Cheerleading og rejste til USA, hvor de trænede med lokale unge. Sidste rejse varer typisk 7 dage.

Book rundvisning

Kom forbi Ranum Efterskole College og oplev stemningen, hør om mulighederne, vores rejser, se stederne og få en god snak med en voksen, som brænder for stedet.