EPAS

European Parliament Ambassador School

Ranum Efterskole College er med i et program udarbejdet af Europa-Parlamentet, som har til formål at skabe opmærksomhed omkring Europa-Parlamentets arbejde og opgaver. Programmet stiller skarpt på at udvide elevernes kendskab til demokrati på et europæisk plan, samt belyse betydningen af Europa-Parlamentets arbejde i de unges hverdag. Ranum Efterskole College har valgt at deltage i programmet, da programmets visioner om at arbejde sammen på tværs af landegrænser er klart identificerbart med skolens målsætninger og grundlag.

Der findes 700 ambassadørskoler i EU, og alle skoler arbejder mod det samme mål – nemlig at få oplyst EU’s ungdom om Europa-Parlamentets arbejde, samt få dem til at stemme til valgene.

På Ranum Efterskole College oplever eleverne den udvidede EU-undervisning i de traditionelle samfundsfaglige fag: Samfundsfag 9/10. klasse og Politik og Samfund. Desuden har vi tilknyttet både Margrete Auken og Pernille Weiss, som vi har muligheden for at afholde skypesessioner med. I den forbindelse kan elever stille spørgsmål og på den måde være i direkte kontakt med medlemmer af Europa-Parlamentet.

Som ambassadørskole modtager vi løbende igennem året spændende tilbud fra mange forskellige samarbejdspartnere, som giver os mulighed for at få besøg af spændende oplægsholdere, eTwinning med unge i andre lande og meget mere.

Epas1
Epas3

EUROSCOLA

Kontakt os for mere information vedrørende vores internationale forløb