Nyhedsbrev billede 150121

Online Efterskolernes Aften, Flot Snevejr & Online Undervisning

Vi drømte om at tage imod vores elever og opleve gensynsglæden på søndag, men sådan blev det desværre ikke. Nedlukningen fortsætter til d. 7. februar, og vi må altså endnu engang ruste os med tålmodighed.

Vi gør alt, hvad vi kan for at få en hverdag til at fungere med virtuel undervisning, fællesmøder og mange andre aktiviteter. Vores elever og lærere forsøger i fællesskab at holde den gode efterskolestemning, og heldigvis er det muligt at mødes på kryds og tværs på de digitale platforme, når vi nu ikke kan mødes fysisk.

Her får du et overblik over, hvad vi har lavet – hovedsageligt digitalt – i den seneste efterskoleuge.

3D scanning af hele skolen

I samarbejde med den spændende viborgbaserede tech virksomhed XplorXR har vi scannet hele skolen. Det vil sige, at de fire huse plus Multihallen nu findes i 3D, så man kan sidde derhjemme og få en rundvisning. Udover at det er særdeles brugbart til rundvisninger – både for danske og internationale interesserede – kan det også bruges i mange andre sammenhænge. For eksempel kan man i fitnessrummene indsætte en video om, hvordan man bruger træningsmaskinerne, i biologi kan vi fortælle om, hvordan slangerne fodres – mulighederne er nærved uendelige, og vi glæder os til at få gjort 3D scannet levende.

Efterskolernes Aften Mandag

Det leder os videre til det næste punkt på nyhedsdagsordnen i dag, og det er selvfølgelig Efterskolernes Aften. Vi håbede, vi kunne invitere nye interesserede familier på besøg og vise dem skolen, og det kan vi til dels også. Vi bruger nemlig vores nye 3D model af skolen til rundvisning, og det er en helt unik mulighed for at vise skolen, mens vi fortæller om den. Det er kl. 18 på mandag, og hold endelig øje med linket her på vores hjemmeside og Facebookside.

Flot Snevejr i Ranum

Snevejret ligger stadig smukt over skolen, og tidligere på ugen tog Nigel de her flotte billeder. Man kan næsten ikke lade være med at tænke på en kæmpe sneboldkamp med alle vores elever. Det skal nok komme – forhåbentligt inden længe.

Green Fingers Project melder alt godt

Dyrene i Green Fingers skal selvfølgelig stadig fodres, og den opgave deles en gruppe lærere om. De har det godt og hygger sig i sneen, skulle vi hilse at sige.

Følg med på Facebook her: https://www.facebook.com/GreenfingersREC

Zoom, Teams, Messenger: Vi holder kontakten

Online undervisningen er igen en stor del af hverdagen, og vi holder skruen i vandet, så godt som vi kan. Det kan være en udfordring for mange at følge med digitalt, men der skal lyde stor ros herfra til alle dem, der kæmper med det hver dag. Vi må blive ved og komme igennem det sammen – så skal det nok gå.

Lærerne havde læremøde tidligere på ugen, som du kan se herunder.

Sko på hovedet-challenge

“Du tager din sko, sætter den på hovedet, stiller dig på ét ben og så fortæller du om alt det, du godt kan lide og elsker,” fortalte Ning, der er hjernen bag challengen. Det er sværere for nogle, end det er for andre – både at holde balancen og finde på noget at sige. Ikke desto mindre er det en fornøjelse at se eleverne og lærerne udføre udfordringen – mest fordi det er noget, de gør sammen. Hvis du er med i Facebookgruppen, så hop ind og se, hvordan det går.

Spørgerunde på Instagram

Vi lavede en spørgerunde som en opvarmning til Efterskolernes Aften, hvor alle følgere på vores Instagramside kunne spørge om alt omkring efterskolelivet.

Det kom der mange gode spørgsmål af, så kig forbi siden her.

Orthodox Christmas dinner hos boblerne

I sidste uge holdte Boblerne Orthodox Christmas dinner, da de ortodokse kristne jo fejrer jul d. 7. januar. Det var en rigtig hyggelig aften med dug på bordet og tændt op i de fine lysestager.

Det var ugens nyheder. Hold ud og hæng i derude – det skal nok blive godt igen, hvis vi står sammen om retningslinjerne og holder humøret oppe.

Rigtig god weekend fra alle os på