julehistorie og julekort

Julehistorie, Julekort & Nye profilfag

Det er ugen før ugen, vi går på juleferie, og selvom hvidjulsbarometeret ser grønt og sjappet ud, nyder vi juletiden og fællesskabet. Vi har blandt andet sendt julekort til kommende og tidligere elever, valgt nye profilfag og hørt en julehistorie med en ung udgave af julemanden.

Samtidig har vi også oplevet i denne uge, at en elev, der tog hjem onsdag i sidste uge, er blevet testet positiv for Corona. Dermed er det altså otte dage siden, eleven har været på skolen, og vi gik selvfølgelig straks i gang med at opspore nære kontakter og på den baggrund sende en række elever hjem til test. Derudover bliver ca. 150 elever testes i dag for yderligere at opspore smittekæder.

Nå, slut med de træls nyheder – lad os komme til julehyggen og efterskolelivet. Vi starter på forstanderens kontor.

Julekortene skal afsted

Der blev hurtigt samlet en flok elever til at pakke julekort og kalendere, da de fik at vide, at der var chokolade involveret. Det var godt, de trådte til, så kortene kunne komme ud i rette tid.

Juleeventyr med Jens

Vores (næsten) daglige julekalender på Facebook blev beriget af Jens, som havde skrevet en julehistorie. Den handler om det altid svære gaveræs, om sorg og store følelser og om familielivets hellige placering i juletiden. Den er flot sat op og godt fortalt af Jens, som er en dygtig historiefortæller. Se selv med herunder.

Se på Facebook, hvad der ellers er af juleindslag i denne uge.

Valg af nye profilfag

I onsdags samledes vi i festsalen, hvor eleverne hørte om de nye profilfag, der kommer i næste periode. Og der var rigtig meget at vælge imellem. Vi har aldrig haft så mange forskellige forslag til profilfag, og eleverne var selv meget engagerede i at fortælle om forslag. De fleste har nu valgt, hvad de gerne vil udforske og blive dygtigere til i de interessefællesskaber, profilfagene tilsammen danner.

Kunstauktion med Imaginationbilleder

Vi holdte en live kunstauktion med de mange flotte billeder og dekorationer, eleverne lavede i Imaginationugen. Der blev samlet penge ind til gode formål, og kreationerne fik nye hjem.

Se hele auktionen her.

Efterskolernes aften

D. 13. januar er der Efterskolernes Aften, og den bliver som rigtig mange andre ting afholdt anderledes i år. Det bliver digitalt og så udvider vi igen vores rundvisningsdatoer, så slå på klokken rundt omkring og fortæl dem du kender, at man altså stadig kan komme til Efterskolernes Aften – digitalt.

Den kommende weekend byder på en wellness og velvære med vildmarksbad, ansigtsmasker og generelt en masse hygge i husene.

Rigtig god weekend fra alle os på