Tidligere elever rejser jorden rundt sammen

Følg fire tidligere elevers rejse – Thailand

Så har vi været i Thailand. Vores opslag er dog lidt forsinket pga sygdom – det kan ikke helt undgås, når man rejser længe.
Vi startede med at tage til Phuket. Vi tog natbussen fra Malaysia og hele vejen til Thailand. Her skulle vi være de næste 5 dage. Vi valgte byen Patong, da denne by skulle være fyldt med unge mennesker. Dette var dog ikke vores første indtryk. Stranden var fyldt med lidt store, blege, ældre turister, og udover dette var priserne en del højere end vi var vant til. Dette overraskede os meget. Vi hyggede dog alligevel på den hvide sandstrand og nød det krystalklare vand.

Herudover så vi den store hvide Buddha, tog på bådtur og badede med elefanter. Bådturen var fuldstændig fantastisk. Vi sejlede rundt i de smukkeste omgivelser, sejlede i kajak og meget mere. Bedst af alt var dog elefanterne. Vi besøgte et sted, som redder elefanter fra tortur i turistindustrien. Her var alt på elefanternes vilkår, og det var menneskerne, som måtte tage hensyn til dyrene. Her fodrede vi elefanter og fik lov til at bade dem, hvilket de nød. Ubeskrivelig fed oplevelse.Vi fik også set de unge mennesker, som vi havde søgt, da vi tog på Bangla Road. Dette er den fedeste festgade – Jomfru Ane kan godt gå hjem. Neonlys alle steder, strippere på polestænger til højre og venstre og endelig unge mennesker. Her havde vi en fest

Efter Phuket tog vi færgen til koh phi phi- en ø i  sydthailand. Dette var i sandhed en perle for backpackere. Utroligt smukt og charmerende med fantastisk natur og strandfester. Vi så også solnedgangen fra et udkigspunkt, hvor man endvidere kunne se hele øen.

Dernæst dragede vi til hovedstaden i Thailand – nemlig det famøse Bangkok. Dette levede dog på ingen måde op til vores forventninger. Vi fandt Bangkok kedeligt og en lille smule trist. Vi var utroligt spændt på den store tempelplads “Grand Palace”. Dette var utroligt smukt, men så fyldt med turister, at det var svært at holde ud. Vi besøgte også en del markeder og så en plads med nedstyrtede fly, hvilket var hyggeligt.En af aftenerne tog vi ind til den kendte gade “Khao San Road”.

Her så vi lidt til de mange neonskilte vi havde forventet. Spøjst var det, da vi mødte en tidligere elev fra Ranum fra vores årgang. Verden er lille engang imellem.Vi tog en anden aften til red light district som er kendt fra “tømmermænd i Thailand”. Her blev sexindustrien igen tydelig, da gaden var fyldt med strippere og vi så også en ladyboy eller 100. Sidste aften tog vi ud til en tempelpark kaldet “ancient city”, og dette var fuldstændigt fantastisk. Vi cyklede mellem de mange templer og modsat “Grand Palace”, var der plads og luft til at nyde det.

Endvidere tog vi til Chiang Mai og dette kan klart anbefales. Stemningen er dejlig og naturen er helt vidunderlig. Vi prøvede zipline i junglen, sejlede på tømmerflåde, legede i vandlandet i det thailandske Grand Canyon og kravlede på vandfald. Fantastisk oplevede.Pudsigt nok mødte vi igen den samme elev fra vores årgang på Ranum. Man kan da sige at Ranum inspirerer folk til at rejse. Vi besøgte også en stamme kaldet “Karen Long Neck”, hvor kvinder bærer op til 16 ringe om halsen. Hvis disse fjernes, brækker de halsen. Det føltes en smule som at være i menneskelig zoo, da vi gik og kiggede på kvinderne, men kvinderne virkede som om de havde det godt, og det var yderste fascinerende.

Efterfølgende tog vi et par timer nordpå til Chiang Rai. Her ligger det kendte hvide tempel. Dette var en af de ting, som vi havde set mest frem til og hold da op, hvor var det smukt. Det lignede nærmest noget, taget ud af Frozen, da det skinnende som sne. Vi så også det blå tempel- ikke ligeså smukt, men stadig en skøn oplevelse.
Til sidst var det meningen, at vi ville tage mere øst på, men da det både var svært at finde transport og vi var fuldstændigt kvæstede, valgte vi at tage tilbage til Bangkok. Vi bestilte et hostel med pool, og slappede af et par dage. Det kan være nødvendigt engang imellem, når man rejser så meget rundt.

Herefter kommer Cambodia. Her holdt vi jul på en meget utraditionel måde – vi ses