Overblik: Se de bedste billeder og opdateringer fra alle rejserne.

Her følger et overblik over de historier og billeder vi har fået på Facebook, mail og sms fra elevernes rejser i ugens løb.

Bemærk, der er meget indhold og det kan godt tage et øjeblik at hente hele siden ind.

P.S. Datoerne er for hvornår billeder og historier er modtaget på facebook, og ikke nødvendigvis fra den dag materialerne er taget.

Hop til en bestemt dag -> Søndag | Mandag | Tirsdag | Onsdag | Torsdag | Fredag

Søndag d. 11 jan.

Jamaica

Så er det i aften/nat at kursen går mod Montego Bay, Jamaica. Turen derned bliver lang med mellemstop i hhv. London og Miami. Når vi kommer til Montego Bay skal vi bo på Bethel Court Guesthouse. Vi glæder os allesammen rigtig meget til at komme ned i varmen, se det hele og forhåbentlig få en masse gode oplevelser sammen. Der vil i løbet af ugen komme opdateringer omkring vores oplevelser mm., og vi håber i vil følge med. :)))
Kh Jamaica holdet, Ranum Efterskole 2015.

californien

Så er vi snart på vej.

Sydafrika

Everyone checked in and through security! Now enjoying some free time! Our plane to Istanbul is delayed until 18.30 but this shouldn’t be a problem.

peru sondag11jan

Flyet er klar til afgang om meget få minutter til Lima.

newzealand

Så er det nu….. Boarding til Dubai i Kastrup .

Italien

Så er vi fremme har fået udleveret ski. Mens vi venter på vores lejlighederne står den på udforskning af byen Passo Tonale, hygge i hyggerummet på hotellet. Vores eneste bøn er send mere sne…

Nepal Venskabsskole (Nepal1)

nepal1

Nepal Venskabsskole “vip”gruppen er klar til at boarde til Doha og i morgen tidlig videre til Nepal.

Nepal Kulturtrek (Nepal2)

På vej … dsb er rare men noget forsinkede.. vi holder humøret højt.

Nepal Adventure Trek (Nepal3)

10. jan. Vi strandet et døgn i Istanbul. Vi nåede ikke vores connecting fly. Vi har fået nye billetter til flyet i morgen. Vi venter lige nu på et hotel her i byen. Vi er snart på nettet og skriver på facebook. Alt er vel og stemningen er rigtig god:). Vh jes

Mandag d. 12 jan.

Brasilien

Saa er vi i Rio og gaaet en tur ned til Copacabana!
Det er meget varmt og vi glaeder os til i morgen!

rio 12jan mandag

Dejlig velsignet første dag i Rio.

Californien

Vi vel ankommet til San Francisco 🙂 vi havde kun fire der kastede op undervejs 😉 elever har været ude for at spise aftensmad, de blev tilbud at spise ude på pier 39, men valgte at spise på den nærmeste fastfood restaurant i stedet for. Om en lille times tid skulle de gerne gå til ro så de kan få sovet ud før vi skal på sightseeing og møde værtsfamilierne i morgen.

Kina

Vi hygger i Aalborg Lufthavn. Vores fly afgår mod Amsterdam kl. 6.20.

kina mandag12jan

Oman

Så er der tjekket ind og om en halv time går bussen fra Ranum… Vi glæder os!!!

Californien

Vi vel ankommet til San Francisco vi havde kun fire der kastede op undervejs elever har været ude for at spise aftensmad, de blev tilbud at spise ude på pier 39, men valgte at spise på den nærmeste fastfood restaurant i stedet for.
Om en lille times tid skulle de gerne gå til ro så de kan få sovet ud før vi skal på sightseeing og møde værtsfamilierne i morgen. 🙂

Miami

After a long long journey interweaved with forgotten bags, fast food and lots of silly questions we have arrived!! The students are currently splashing their travel cares away in the pool, while we buy some supplies for breakfast in the local supermarket… I forecast a deep sleep tonight, everyone needs to be revitalised and rejuvenated for their first day in Miami!!

Nepal Kulturtrek (Nepal2)

På vej med dsb. Forsinkede men glade.

Nepal Adventuretrek (Nepal3)

Nyt info fra Nepal 3:
Nepal3, alt vel. Vi har handlet og er på vej mod trekket.

Sydafrika

Arrived safely in beautiful Cape Town! All checked into the hotel and ready for bed – we are a little tired! District Six Museum and Robben Island tomorrow!

Tirsdag d. 13 jan.

jamaica 13jan tirsdag

Næste stop på vejen, Miami Lufthavn! Nu skal vi kun vente små 12 timer på vi kan flyve videre til Montego Bay. Tiden bliver brugt til at indhente noget af den tabte søvn!

californien2

The hardcore students went up all the hills of Lombard Street with me! Unfortunately the crooked part was closed due to filming of a commercial.

Kina

SMS Update fra Kina modtaget kl. 01:39 i nat (Tirsdag). Vi er nu nået godt frem til Beijing. Venlig hilsen Kinaholdet.

SMS Update modtaget her kl 14:10 (Tirsdag):
Kinaholdet er blevet hjerteligt modtaget af skolen i Shijaiazhuang. Eleverne er blevet indkvarteret hos værtsfamilierne og lærerne har været ude at spise med skolens ledelse. Vi er lidt ramt af jetlag, men alle har det godt og er positive og ved godt mod.

Oman

Vi er ankommet – og meget trætte
Mere info følger i morgen… Fik vi sagt at her er dejligt varmt selv om det er midt om nattenGodnat!

Nepal Venskabsskole (Nepal1)

Onsdag d. 14 jan.

Filipinerne

Modtaget på SMS her Onsdag kl. 15:
Dagbog fra i dag. Kinaholdet: Vi har det godt. I dag har vi fulgt forskellige fag på skolen som fx kinesisk billedkunsttime og taichi (kinesisk gymnastik). Eleverne har det godt ude i diverse værtsfamilier og vi lærere hygger os på skolens kollegium.

Mvh Theresa

oman13 14jan

Vi har fået en rigtig god start hernede. Fik lige ca 4 timers søvn inden vi tog fat på dagens udfordringer.
Nogen af drengene er allerede konverteret.

Senere..

marokko

Klar til at lave show og workshop – vi glæder os

Peru

Efter endnu en god og oplevelsesrig dag, siger vi god nat.

peru

Nepal Kulturtrek (Nepal2) og venskabsskole

Modtaget på mail kl. 03:24 i nat.

Alle er nu vel ankommet til Nepal, og efter mange forberedelser og ture rundt i Kathmandu centrum, er vi her onsdag morgen klar til at tage til øst på til Venskabsskolen og vest på mod campen og kulturtrekket mod Nationalparken Chitwan.
Vi skal vandre, undervise, lære om Nepal og undervejs bo lokalt hos familier og på skoler.
De næste 5-6 dage vil vi kun få gange have internet og derfor kommer der ikke billeder, kun korte SMS hilsner, som skolen så lægger op på FB gruppen Nepal Ranum Efterskole, og her på nyhedssiden.
Vi ønsker alle, der har lyst og tid til at besøge Ranum Efterskole College i aften ml. 18-21 en god Åbent hus aften.

Torsdag d. 15 jan.

Filipinerne

Miami

Dag 3: I går gik turen til Key West. Vi stod tidligt op for at komme afsted i god tid, så vi kunne spise morgenmad ved vandet. Turen derned var helt fantastisk. Vi hoppede fra ø til ø og også i vandet på en af de lækre strande man finder på The Keys. Turen derned var forholdsvis lang, men med mange pauser og god udsigt gik tiden hurtigt. Vandet var dejligt og vi fik taget mange gode billeder. Vi så vilde hajer fra en af de nedlagte broer, og det var en oplevelse for alle. Vi ankom til vores motel hen under aftenen hvor vi fik lidt tid til at udforske Key West på egen hånd. Vi oplevede byens kultur og stod på Nordamerikas sydligste punkt. Vi mødtes alle igen til lækker grillmad som Carl havde lavet med assistance fra grillholdet. Aftensmaden bestod af BBQ og alt for stærke hotwings. Efter maden fik vi igen tid til gå rundt på Key West. Vi shoppede lidt souviners og fik en is som vi nød i de varme aftentimer.

Dag 4: I dag gik turen tilbage mod vores campingplads i Everglades, men inden da var vi inde i selveste Ernst Hemmingways hus, som var fyldt med katte. Nogle af os nyd en meget sjovt og spændende museumstur og fik en masse at vide om forfatterens vilde liv, sit arbejde og naturligt om alt sine kvinder. Efter det, var vi på sharktour ud for vestkysten på Key West. Det var virkelig fedt at se de vilde hajer samle sig lige under os og springe op efter maddingen. Vi vendte tilbage til fastlandet hvor der var fantastisk vejr. Vi fik en halvanden time til at komme tilbage til vores biler som stod på den anden side af øen. Vi fik en hyggelig gåtur i den dejlige by og den varme, hvor nogle af os også fik shoppet lidt igen. Vi pakkede bilerne og kørte afsted mod vores campingplads igen. Efter 4 lange timer med en kort pause ved McD. var vi endelig tilbage i vores Everglades resort. Vi smed vores ting i husene, hoppede i poolen og slappede af resten af aftenen. Det var nogle helt fantastiske dage i Americas sydeligste del

Peru

In 25 minutes we’re boarding a bus to take us deep into the Sacred Valley for the next 4 days and 3 nights out of internet’s reach. Visiting Pisac, staying with local families in Cinchero, trekking for 2 days and finally Machu Picchu – We’ll be back at ELIM on Sunday evening.

New Zealand

Fotograf Martin Damgård er med på rejsen og følger elever og lærer tæt. Se de meget flotte billeder her.

Fredag d. 16 jan.

Nepal Venskabsskolen (Nepal1)

Det går godt på Venskabsskolen. Vi har gang i rigtig mange lege og eleverne er super gode. Ingen er syge. Hilsen fra Karen og Ole.

Nepal Kulturtrek (Nepal2)

Det var alt for denne uge.

Husk og følg med på de løbende opdateringer på de forskellige facebooksider.

BrasilienFilipinerneJamaicaJapan – Kina
MarokkoNepal Venskabsskole – Nepal Kultur
Nepal TrekkingNew York – OmanPeru
SydafrikaCalifornien – MiamiAlperne og New Zealand

Eller få det meste via vores officielle facebookside.